    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Indukcja c.d.
    Date: Wed, 06 Nov 2013 22:05:53 +0100

    W dniu 2013-11-06 19:31, slavo65 pisze:

    > Ja osobiście też bym się lepiej czuł wydmuchując na zewnątrz, ale patrząc na różne
    projekty, które robią dystrybutorzy dla swoich końcowych klientów, to nie zawsze się
    da, albo koszt zbyt duży.
    > Właśnie ta pierwsza knajpa w Warszawie, która będzie na BORA grillować na widoku
    gości, musiałaby ciągnąc wentylację przez prawie 30 m z licznymi zakrętami, między
    innymi w posadzce, więc zdecydowali się się na filtry węglowe
    http://www.bora.com/en/bora-products/details/uue-3/
    > Jak jestem na targach, to urządzenia na ekspozycji (z filtrami węglowymi) działają
    non stop nieraz jakieś 10 godzin i przez cały czas gotuje się na nich woda. Pierwsze
    pytanie, najczęściej kobiet, jest o to co się stanie jak się coś wyleje i wtedy
    wyjmuję wierzchnie zakrycie i filtr tłuszczowy, aby pokazać łatwość mycia. Mam wtedy
    okazję zajrzeć do środka i nigdy nie widziałem tam więcej niże dwie, trzy krople
    wody. Gdy zdejmowałem filtr węglowy i wkładałem rękę do środka, to wyczuwało się
    delikatnie wilgoć.
    > Cudów nie ma i ta para dostaje się do pomieszczenia, ale nie robi tego w gwałtowny
    sposób skraplając się gdzieś w jednym, ukrytym miejscu i niszcząc potajemnie meble.

    To w takiej sytuacji uzywanie jakiego kolwiek okapu nie ma sensu, jezeli
    tylko para ma byc rozpatrywana, bo jakby nie patrzec to ona i tak w tej
    samej ilosci pozostaje w pomieszczeniu. Filtr zgoda, ale tylko do
    zapachow. No wiec jezeli ktos nie gotuje tego co w oborze na posadzce
    sie znajduje to tez wiekszego problemu nie ma o ile cos sie nie
    przypali. Mimo to dla takich zastosowan placenie dziesiat razy wiecej
    ciagle mnie nie przekonuje. Fanaberie rozumiem. Jak ktos ma chec to kto
    komu zabroni, ale wtedy nie mowmy o szczegolnych zaletach, bo takich po
    prostu nie ma, za to sa widoczne wady w postaci wiekszej mocy plyty
    niezaleznie od wyprowadzenia wylotu okapu.

    Pozdro.. TK