    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 6 Nov 2013 13:09:37 -0800 (PST)
    Subject: Re: Indukcja c.d.
    From: k...@g...com

    W dniu środa, 6 listopada 2013 19:31:39 UTC+1 użytkownik slavo65 napisał:

    > Ja osobiście też bym się lepiej czuł wydmuchując na zewnątrz, ale patrząc na różne
    projekty, które robią dystrybutorzy dla swoich końcowych klientów, to nie zawsze się
    da, albo koszt zbyt duży.

    > Właśnie ta pierwsza knajpa w Warszawie, która będzie na BORA grillować na widoku
    gości, musiałaby ciągnąc wentylację przez prawie 30 m z licznymi zakrętami, między
    innymi w posadzce, więc zdecydowali się się na filtry węglowe
    http://www.bora.com/en/bora-products/details/uue-3/

    > Jak jestem na targach, to urządzenia na ekspozycji (z filtrami węglowymi) działają
    non stop nieraz jakieś 10 godzin i przez cały czas gotuje się na nich woda. Pierwsze
    pytanie, najczęściej kobiet, jest o to co się stanie jak się coś wyleje i wtedy
    wyjmuję wierzchnie zakrycie i filtr tłuszczowy, aby pokazać łatwość mycia. Mam wtedy
    okazję zajrzeć do środka i nigdy nie widziałem tam więcej niże dwie, trzy krople
    wody. Gdy zdejmowałem filtr węglowy i wkładałem rękę do środka, to wyczuwało się
    delikatnie wilgoć.

    > Cudów nie ma i ta para dostaje się do pomieszczenia, ale nie robi tego w gwałtowny
    sposób skraplając się gdzieś w jednym, ukrytym miejscu i niszcząc potajemnie meble.

    Cudów nie ma a piszesz o jednym z nich. najlepsze węgle aktywowane używane w
    przemyśle chemicznym, farmaceutycznym i do produkcji pochłaniaczy do masek p-gazowych
    robione są ze skorupek pestek moreli. Potrafią pochłonąć do 10-15% własnej masy. Nie
    sądzę żeby twoje super pochłaniacze pracowały na węglu po cirka jebałt 1000 złotych
    za kilogram. W filtrze z linku jest 8,5 kg węgla. Napisz ile kosztuje ten filtr.
    Najwyższej jakości węgiel będzie w nim kosztował 8,5 tysiąca złotych. Przy grilowaniu
    taki filtr wystarczy na może 30 godzin pracy. W filtrach kuchennych używa się węgla o
    dużo gorszych parametrach. taki węgiel kosztuje w granicach 50 do 100 zł za kilogram.
    I ma zdolność pochłaniania w granicach kilku procent własnej masy. Przy grillowaniu
    zapcha się po kilku godzinach i przestanie działać. Nie jesteś w stanie obronić tezy
    o długowieczności filtra z linku. Jak do wiadra wchodzi 10 litrów wody to nie wlejesz
    do niego dwudziestu litrów. Jak się zapchają pory w filtrze to bez ich oczyszczenia
    filtr nie będzie filtrował. Przy przepływie liczonym w m3/godzinę taki filtr zapcha
    się szybko pomimo że powietrze i zanieczyszczenia są lekkie. Powietrze z parą wodną
    zablokują filtr węglowy bardzo szybko. Woda zwilży powierzchnię granulek i taka
    zwilżona granulka do czasu wysuszenia nie jest w stanie nic zaabsorbować.