    From: "Krzysiek" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Instalacja baterii umalkowej (jak?)
    Date: Fri, 15 Jan 2010 20:02:16 +0100

    > rurkę wpuszczasz do środka gwintowanego wypustu zaworu 3/8 (tego do
    > którego "normalnie" przykręciłbyś wężyk)
    > dokręcasz nakrętkami które powinny być w komplecie z baterią. Pod nakrętkę
    > (między nakrętkę a zawór) zakładasz specjalne dławiki (mosiądz lub
    > tworzywo) które też powinny być w komplecie. To wszystko.
    > Rurki miedzine do baterii treż są zamocowane w ten sam sposób. Jeżeli
    > czujesz że sobie nie poradzisz lub rurki moga być zbyt krótkie - odkręć to
    > całkiem i zastąp wężykiem, ale rurki są zdecydowanie lepsze.
    > --

    Dziękuję za pomoc.
    Czy te dławiki to jakieś plastikowe pierścionki przypominające oringi? Nie
    widzę ich w pudełku, muszę zapytać sprzedawcę, czy można to kupić oddzielnie
    (no i nakrętki 3/8"). W sklapach z art. hydraulicznymi nie rzuciło mi się to
    w oczy, ale fakt, że nie szukałem specjalnie.

    Za to na stronie Valvex'a właśnie znalazełm zaworki od razu z nakrętkami do
    rurek. Szkoda, że od razu nie kupiłem takich zaworków.

    Jakie są zalety rurek wobec wężyków? Jakoś zdecydowanie bardziej odporne na
    pękanie?
    Pozdr.
    Krzysiek