  • Data: 2021-10-04 23:05:26
    Temat: Re: Instalacja cieplna a średnica rurek
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-10-04 o 21:17 +0200, Uzytkownik napisał:
    > Jedni robią tak jak napisałeś, ale pamiętaj, że tak poprowadzone
    > rurki mogą przymarznąć w ziemi, bo w razie awarii, tych rurek nie
    > opróżnisz.

    Słuszna uwaga, nie pomyślałem o tym, mimo że to oczywistość. Skupiłem
    się na ochronie samej pompy, a przecież przy zamarzniętych rurkach
    pozostałoby tylko czekać do wiosny na rozmrożenie instalacji. Mam
    niewiele miejsca, a pompa jest mało ustawna, stąd pomysł z prowadzeniem
    rurek w ziemi... Przemyślę to jeszcze.

    > Wtedy instalacja musi być zalana roztworem glikolu propylenowego.

    Glikolu nie będę używał. Nie to, żeby z jakichś ideologicznych powodów,
    po prostu nie chcę ryzykować konsekwencji za sprawą możliwej pomyłki
    własnej. Zabawa w domorosłego instalatora pompy jest spoko, ale tylko
    pod warunkiem, że nie ryzykuję niczego poza ew. stratami materialnymi.

    Dzięki za wszystkie podpowiedzi!

    Mateusz