  • Data: 2015-11-05 08:15:28
    Temat: Re: Instalacja elektryczna w domu - rady
    Od: GreDi <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.11.2015 o 10:27, GreDi pisze:
    > Popieram wszystko powyższe.
    > Dodatkowo ostatnio u znajomego widziałem fajny patent, ciągnięcia do
    > kotłowni przewodu siłowego i zrobienia trzech niezależnych gniazdek,
    > gdzie każde gniazdko wypada z innej fazy. Idea jest taka, ze jak CI
    > zniknie faza, to piec będziesz mógł przepiąć do innego gniazdka.
    >
    > Dodatkowo:
    > - całe oświetlenie w garażu zapalane automatycznie jedną czujką ruchu
    > - jak będziesz miał wyciągane przewody antenowe na komin, czy na
    > zewnątrz, ciągnij jedną jedną skrętkę ewentualnie z zasilaniem, żebyś
> [...]

    Jeszcze jedna sprawa, którą używam codziennie i dla mnie jest tak
    naturalną sprawą, że zapomniałem że jest niestandardowa.
    Bardzo modne obecnie jest montowanie jakiegoś oświetlenia pod szafkami
    wiszącego w kuchni. Zazwyczaj zasilanie do czegoś takiego wyciąga się z
    gniazdka a włącznik takiego światła montuje się pod szafkami.

    Ja mam zrobione trochę inaczej. Otóż, obok włącznika głównego światła
    (sufitowego) mam obok kolejny podwójny na szafki po lewej stronie i
    szafki po prawej stronie. Zasilanie 230V wyciągnięte w rogach kuchni.
    Jak pojawił się majster od mebli, bardzo z tego się ucieszył,
    wyprowadził sobie zasilanie na górę szafek gdzie położył trawo i zszedł
    niskim napięciem do oświetlenia.

    światło jest tak jasne (mam pasek ledowy 5W/m), że główne oświetlenie w
    kuchni używam sporadycznie i tylko w momencie jakiegoś dokładnego
    sprzątania.

    GreDi