  • Data: 2017-05-06 09:17:53
    Temat: Re: Instalacja odgromowa Uziomy
    Od: w...@a...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 6 maja 2017 08:00:14 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > Istnieje też inne ryzyko w sieci TN , że przewód PEN zasilający budynek
    > zostanie przerwany i cały prąd zamiast płynąć przewodem PEN będzie
    > powracał do podstacji ziemią. Dlatego też trzeba przeprowadzać badania
    > instalacji elektrycznej, które są w stanie wykryć taką sytuację.
    > Osobiście spotkałem się z takimi przypadkami bo zajmuję się m.in.
    > pomiarami instalacji.
    > Poza tym aby zmniejszyć ryzyko występowania takich sytuacji, przewód PEN
    > należy uziemiać w możliwie jak największej ilości miejsc. Dlatego też
    > zakłady energetyczne uziemiają każdą skrzynkę.

    Widze, ze tu pisza sami wytrawni elektrycy, operujący skrotami bez wyjaśnienia co
    one znacza.
    A ja jestem CKM (ciężko kapujący młodzieniec), chodzący w KBKS-ach (krótkie bojowe
    kalesony sportowe) i za Chiny nie wiem osso tu chodzi.
    Czy moglbys dla mnie napisac co te wszystkie skroty znacza?

    > Co to znaczy "Jakoś nie mogę się zebrać, żeby połączyć je razem"?

    Przedpisca obawia się i słusznie, ze polaczenia np zbrojenia lawy fudamentowej
    ze szpilkami uziemiającymi może doprowadzić do zwarc tych pradow bladzacych.

    > Jeżeli sieć jest TN to one już są połączone, a spadek napięcie powstaje
    > na obciążonym przewodzie PEN. Jeżeli układ sieci jest typu TT to nie
    > możesz tego łączyć, ani nie możesz łączyć uziemienia z jakimkolwiek
    > przewodem czynnym instalacji.

    Zgadza się. Ponadto ja ale calkiem prywatnie obowiam się, ze ten prad plynacy
    przewodem czynnym instalacji TTL TTM i TT może spowodować, ze licznik
    elektroniczny energii elektrycznej, będzie chodzil ciut wolniej. A to może
    grozic wysokimi karami za to samo co dawniej robilo się neodymami:)

    A jeśli układ jest TTL? to czy można go laczyc z układem dyskretnym?
    A jaki wpływ na przepływ pradu maja kolory izolacji przewodow? Czy zgodnie z
    normami stosuje się jakies umowne kolory czy nadal panuje tu wolna amerykanka?

    > Ta wiadomoĹ>Ä? e-mail zostaĹ,a sprawdzona pod kÄ...tem wirusĂłw przez
    oprogramowanie AVG.
    > http://www.avg.com

    No to będę spal spoko; Dzieki AVG to mogę zalapac tylko jakiegoś małego trojanka czy
    trypla:)

    Pzdr
    Tornad