  • Data: 2010-03-02 21:34:33
    Temat: Re: Inteligentny dom - ktoś robił jakie doświadczenia?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> napisał
    w wiadomości news:hmjr9a$bqe$1@news.onet.pl...

    > To że Tobie się coś takiego nie przyda, lub mogłoby
    > zaszkodzić, to nie znaczy że innym też. Sam bym b.
    > chętnie sobie np. napuścił wody do wanny "zdalnie".
    > Sterowanie roletami sprzęgnięte z stacją pogody z
    > racji zabezpieczenia okien przed gałęziami też by
    > mi odpowiadało. Instalacja alarmowa zaprzęgnięta
    > do sterowania oświetleniem (zamiast czujek tylko
    > do światła) też by nie zaszkodziła. Centralnym
    > odcięciem wody/prądu (z wyjątkiem paru obwodów)
    > też bym nie pogardził. Ekrany dotykowe, hiper
    > skomplikowane rozwiązania i wodotryski do mnie
> [...]

    I dokładnie do takich samych wnisków dochodzą po czasie użytkownicy systemów
    inteligentnego domu.
    Wszelkie panele, duperele, programy, komputery fajne są jako "lep
    marketingowy", ale tak naprawdę z czasem ludzie do tego się zniechęcają i
    przestają z tego korzystać, bo jest to niewygodne i wymaga poświęcania masę
    czasu na naukę.
    Dla mnie system ma być dodatkiem poprawiającym komfort życia, ale nie
    utrudniającym go. Ma być prosty i łatwy w obsłudze. Ma być funkcjonalny, a
    jednocześnie nie odbierający możliwości posługiwania się nim w sposób
    tradycyjny czyli zamiast paneli maja być zwykłe wyłączniki, zwykłe pokrętła
    regulacyjne, a jeżeli już nawet panel jest to prosty i czytelny bez natłoku
    funkcji.
    System można nazwać inteligentnym tylko i wyłącznie wtedy, kiedy funkcjonuje
    poza świadomością domowników.
    System, który wymaga myślenia o systemie od domowników przestaje już być
    systemem inteligentnym, a staje się systemem upierdliwym.