eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieInteligentny dom - ktoś robił jakie doświadczenia?Re: Inteligentny dom - ktoś robił jakie=?iso-8859-2?Q?do=B6wiadczenia=3F?=
  • Data: 2010-03-05 08:46:55
    Temat: Re: Inteligentny dom - ktoś robił jakie=?iso-8859-2?Q?do=B6wiadczenia=3F?=
    Od: "jahi" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zbylut wrote:

    > przeinaczacie: nie mylcie funkcjonalności z wygodą użytkowania. Każdy
    > system, nie tylko IB, ma być przede wszystkim wygodny. A tu często
    > wygoda polega na tym, że nic nie trzeba robić. Przykład: automatyczna
    > klima w samochodzie - - pewnie znaleźliby się tacy, którzy stwierdzą
    > że 'przecież wiedzą czy jest im za ciepło czy za zimno i sobie gałką
    > będą ustawiać' - ale ja wolę ustawić raz pożądaną temperaturę i niech
    > system już dba o jej utrzymanie.

    Pewnie, że są tacy. Ja na ten przykład tęsknię za manualną.
    Automatyczna, którą mam obecnie wogóle mi nie odpowiada. Logika, którą
    wymyślił projektant nie sprawdza się we wszystkich warunkach. Przykład:
    jest zima, samochód jeszcze nie rozgrzany ale nawiew włączony na max,
    żeby jak najszybciej dojść do zadanej temperatury i dmucha zimnym
    powietrzem przez kilka minut po nogach. Latem odwrotnie, klima na max i
    wieje prosto w twarz. Teoretyczne założenia są w porządku, w praktyce
    sprowadza się to do tego, że i tak wszystko ręcznie ustawiam.

    Z domem teoretycznie powinno być lepiej, bo wszystko ustawia się pod
    właściciela, ale jeśli projektant nie rozpoznał dokladnie zwyczajów
    domowników (wszystkich), to taka instalacja po pewnym czasie będzie
    męczyć i denerwować. Dobrze zaprojektowana pod konkretnych użytkowników
    będzie wygodna i funkcjonalna, ale na pewno nie tania.