    From: a...@g...com
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Izolacja fundamentow, drenaz
    Date: Sun, 22 Mar 2009 14:18:33 -0700 (PDT)

    On 22 Mar, 18:24, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:

    > warunki: pod humusem piasek, wody gruntowe nisko. Ale skad mam wiedziec, jak
    > bedzie za 20 lat, dlatego chcialbym dobrze zrobic izolacje i drenaz.

    Jak masz piasek - to on tam juz na zawsze pozostanie ;-)
    A jezeli boisz sie, ze wody gruntowe za 20 lat podejda wyzej to
    musialbys zastosowac *bardzo* droga izolacje typu ciezkiego - czyli
    niejako stworzyc "wanne". W kazdym innym wypadku jezeli rzeczywiscie
    wody gruntowe by sie podniosly - to czy tam dasz pape, dysperbit, czy
    jakikolwiek inne mazidlo - i tak bedziesz mial w piwnicy wode rowno z
    poziomem tych wod :)

    Ja proponuje standard - dysperbit 3-4x, na to styropian (najlepszy
    bylby XPS ale cholernie drogi). Jezeli XPS to nic wiecej na to nie
    dajesz tylko zasypujesz. Jezeli zwykly no to siatka / klej i ponownie
    3-4 x dysperbit, folia kubelkowa i zasypywac :) Jak masz piasek
    bedziesz mial sucho jak pieprz (mam to samo, a sasiad ~100m odemnie z
    roznica poziomow ok 10m ma czysta gline i niestety wode w piwnicy
    (opadowa, bo gruntowa tez jest znacznie nizej).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.