    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Izolacja fundamentow, drenaz
    Date: Sun, 22 Mar 2009 18:28:19 -0700 (PDT)

    On 22 Mar, 22:18, a...@g...com wrote:

    > Jak masz piasek - to on tam juz na zawsze pozostanie ;-)
    > A jezeli boisz sie, ze wody gruntowe za 20 lat podejda wyzej to
    > musialbys zastosowac *bardzo* droga izolacje typu ciezkiego - czyli
    > niejako stworzyc "wanne". W kazdym innym wypadku jezeli rzeczywiscie
    > wody gruntowe by sie podniosly - to czy tam dasz pape, dysperbit, czy
    > jakikolwiek inne mazidlo - i tak bedziesz mial w piwnicy wode rowno z
    > poziomem tych wod :)

    Dokładnie tak. I nie wierz w żadne papy nawet termozgrzewalne jako
    izolację przeciwwodną (to jest tylko przeciwwilgociowa). Nic to nie da
    na dłuższą metę. Szkoda kasy. Jak dom będzie osiadał to podrze tą papę
    jak bibułkę (papa ma zbyt mały zakres odkształceń plastycznych, więc
    zbyt szybko pęka). Oprócz tego parcie wody potrafi po latach wypchnąć
    sobie szparkę w takiej papie, a to wystarczy by była "woda po kolana".

    > Ja proponuje standard - dysperbit 3-4x, na to styropian (najlepszy
    > bylby XPS ale cholernie drogi).

    Zgadza się. Są też styropiany hydrofobizowane trochę tańsze.

    >Jezeli XPS to nic wiecej na to nie
    > dajesz tylko zasypujesz.

    IMHO to błąd!. Myszy zrobią sobie w tym mieszkanko na zimę ...
    ;-)

    >Jezeli zwykly no to siatka / klej i ponownie
    > 3-4 x dysperbit, folia kubelkowa i zasypywac :)

    Ta folia (skoro jest już siatka i klej) to jest już zbędna. Chyba że
    chcesz posadzić drzewa bardzo blisko domu. Wtedy trzeba dać folię aby
    uchronić styropian przed korzeniami...

    >Jak masz piasek
    > bedziesz mial sucho jak pieprz (mam to samo, a sasiad ~100m odemnie z
    > roznica poziomow ok 10m ma czysta gline i niestety wode w piwnicy
    > (opadowa, bo gruntowa tez jest znacznie nizej).

    No jest jeszcze kwestia prawidłowego uszczelnienia przepustów.
    Niestety hydraulicy to (w większości tych co spotkałem) taka sama
    hołota jak budowlańcy i takimi "drobiazgami" nie zaprzątają sobie
    głowy - ich dewiza "pianka jest dobra na wszystko" ...
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.