    From: a...@g...com
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Izolacja fundamentow, drenaz
    Date: Mon, 23 Mar 2009 03:16:13 -0700 (PDT)

    On 23 Mar, 10:56, "J23" <i...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    > A ja mam gline, ze szpadel na 2 cm tylko wchodzil i piwnice suchutka.

    Niektorzy to nawet radza, ze jak poziom wod gruntowych jest niski
    (woda gleboko) to nie robic drenazu i obsypac taka wlasnie glina. Ta
    glina nie przepuszcza wody (wiem bo sam pierwsze pol metra mam takich
    pokladow). Trzeba tylko dobrze zabezpieczyc przeciwwilgociowo, bo mimo
    ze wiele wody ta glina nie przepusci wglab, to jednak caly czas jest
    wilgotna..

    > Dzialka byla taka, ze kazdy mnie straszyl ze bede tonal w blocie.
    > A teraz i piwnica suchutka i na dzialce woda nie stoi.
    > Oprócz rozmaitej chemii, styropianów siatek itp. duze znaczenie ma
    > uksztaltowanie terenu wokól domu. Odpowiednie dobranie poziomu zero.

    Ja mam wlasnie na skarpie i dom wyszedl troszke za nisko. Teraz
    zrobilbym to troche inaczej. Ale spoko, przesuwam "skarpe" w strone
    ogrodzenia, a u jej "podnoza" bedzie wykopany wzdluz domu waski row na
    2m gleboki, geowloknina, zwir, rura drenazowa, zwir, geowloknina..
    Taki standardowy drenaz, odwodnienie liniowe :) Wszystko co bedzie
    moglo leciec z gory bedzie wpadac do tego drenazu i rurami plynac
    dookola domu. A za domem mam dalej skarpe w dol i spadek ze hoho - ze
    30m nizej w sumie bedzie, wiec o zatopienie sie nie boje :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.