    From: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Izolacja piwnicy i fundamenów
    Date: Wed, 4 Feb 2009 21:38:28 +0100

    Użytkownik "TomiLee" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gmcsao$qu2$1@achot.icm.edu.pl...

    > Jak się ociepli mam zamiar zabrać się za izolację od zewnątrz fundamentów
    > oraz ścian piwnicy. Problem w tym, że powierzchnia piwnicy to 1/3
    > powierzchni parteru i dostępne od zewnątrz będą tylko dwie ściany. Można
    > jakoś zaizolować od wewnątrz pozostałe 2 ściany? W piwnicy jest duża
    > wilgoć, co może być spowodowane spadkiem terenu w kierunku dłuższej
    > niedostępnej ściany.

    czemu dostepne tylko 2 sciany a nie 3? Tzn. jest czesciowe podpiwniczenie i
    piwnica umieszczona jest w srodku obrysu parteru? Przy wyraznym spadku
    terenu wskazanym by bylo wykonanie drenazu wzdluz dostepnych scian
    zewnetrznych. Jest rowniez opcja drenazu posadzkowego, ale tu niech sie ktos
    madrzejszy wypowie czy jest sens, bo to masa kucia bedzie. Co do izolowania
    od wewnatrz to nigdy nie slyszalem zeby ktos tak robil. Czasem sie widzi
    przy remontach jak nawiercaja fundmenty budynku przy samej ziemi, otwory co
    kilkanascie cm i zapewne wpuszaczaja tam jakis specyfik przeciwwilgociowy. O
    izolacji i drenazu sporo sie dowiesz w poradniku majstra budowlanego.

    --
    pozdr Z.