    From: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Izolacja piwnicy i fundamenów
    Date: Thu, 5 Feb 2009 00:29:07 +0100

    Użytkownik "TomiLee" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gmd3j9$5ls$1@achot.icm.edu.pl...

    > Czy tu chodzi o pogłębinie fundamentu równoległego do niedostępnej ściany
    > piwnicy, tak aby woda się na nim zatrzymywała nie ściekając na ścianę
    > piwnicy?

    Nie chodzi mi o poglebianie. Zapewne masz dylatacje fundamentow: tam gdzie
    nie ma piwnicy plytsze, tam gdzie piwnica glebsze?

    ciezko tak doradzac, bo by sie przydal jakis rysunek lub opis sytuacji,
    gdzie piwnica, gdzie wyzej, nizej. Jesli problemem jest woda opadowa, bo nie
    ma wlasciwego odprowadzenia to drenaz wzdluz scian budynku na ktore woda
    napiera (rury plytko).

    Jesli wysokie wody gruntowe to drenaz wzdluz 2 scian dostepnych piwnicy +
    ew. drenaz powierzchniowy, kucie podlogi (rury gleboko). W obu przypadkach
    trzeba wode odprowadzic gdzies ponizej poziomu podlogi piwnicy. I powtorze
    raz jeszcze, zeby te wywody potwierdzil ktos bardziej doswiadczony.

    Np. u mnie w starym domu w czasie wiekszych opadow woda wlewa sie do
    piwnicy, ale nie jest to problem, bo ma ujscie w kanalizacji (ktora pelni
    funkcje drenazu).

    --
    podr Z.