    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Izolacja tarasu potrzebna ?
    Date: Mon, 13 Jun 2011 15:01:51 +0200

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:it4ttb$ikg$1@node2.news.atman.pl...

    > Czyli rację mają wykonawcy, którzy twierdzą, że nie trzeba wibrować i
    > dawać izolacji? :-)

    Po trochu tak. Nigdy nie pisałem że wibrowanie szkodzi ale niewibriowanie
    betonu w budynkach jednorodzinnych tez żadnych złych skutków nie przynosi.

    > No właśnie, a mogli dać beton (jako izolacje przeciw wilgoci) na beton :-)
    Ale po co potrójna pap na ławy jak i tak później będzie izolacja pozioma
    kilka bloczków wyżej na fundamentach?

    A odnośnie fundamentów:
    Czytałes ostatnie posty kikiego np- widzisz jakie on ławy i fundamenty
    proponuje bod budyn jednorodzinny. Jak pod wieżowiec prawie
    Wczoraj byłem z rodziną na latarni morskiej. Żeliwna konstrukcja z 1904roku.
    Wysokośc ok 35m, średnica u podstawy ok 8 metrów na szczycie ok 4 metry
    jeśli dobrze pamietam. Wiesz jakie to ma fundamenty? Betonowe szerokości
    1metra zagłebione 1,5 w głab gruntu(piasek)- czasami czytając grupe mam
    wrazenie że podobne fundamenty ludziska pod swoje chałupki dają.. Jakby to
    Kiki na etapie budowy zobaczył to pewnie ekipe pogoniłby na wydmy ruchome
    uprzednio nakarmiwszy ich paragonami. A budowla stoi już ponad 100lat i
    opiera się wiatrom i sztormom
    .

    Krzysiek