  • Data: 2016-02-20 17:52:51
    Temat: Re: Jablonie - mity o sadzeniu?
    Od: n...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 19 lutego 2016 22:06:18 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Gościu, siądź pod mym liściem, a odpoczni sobie!
    > Nie dójdzie cię tu słońce, przyrzekam ja tobie,
    > Choć się nawysszej wzbije, a proste promienie
    > Ściągną pod swoje drzewa rozstrzelane cienie.

    Na lipę
    Księgi Trzecie
    Jan Kochanowski

    Przypatrz się gościu! jako on list mój zielony
    Prędko uwiądł, a już mię przejźrzeć z każdej strony.
    Co, mniemasz, tej przygody nagłej za przyczyna?
    Ani to mrozów, ani wiatrów srogich wina;
    Lecz mię złego poety wiersze zaleciały
    Tak, iż mi tylko prze smród włosy spaść musiały.