  • Data: 2009-12-07 12:11:19
    Temat: Re: Jak i czym ocieplić poddasze?
    Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "m_kola" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:7e8b7517-8fca-45b7-bd52-c3f63e1f9aa6@x15g2000vb
    r.googlegroups.com...
    On 6 Gru, 16:42, "Tomek" <m...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "m_kola" <m...@g...com> napisał w
    > wiadomościnews:5e12c6da-56ed-47f2-8070-de987d535849@
    a21g2000yqc.googlegroups.com...
> [...]
    > była. Wzdłuż krokwi Superrock (lambda 0,034) a w poprzek krokwi
    > Toprock (0,035).
    > Przy kładzeniu wełny od strony nieuzywanego poddasza jst większa swoboda
    > jednak należy pamietać,a by wełny nie ubijać,
    > bo nie ma ona należnych parametrów w takim stanie.
    > Opór cieplny dachu powinien wynieść ponad 5,5. Zatem
    > użycie 15+5 cm wełny o lambdzie 0,035 (dajace opór 5,71)
    > wystaczy.
    > Aby mieć opor cieplny >=6 należy użyć wełny o lambda
    > 0,033 i też grubości 20 cm.
    >
    > (tanie wełny- majace lambda 0,048) zapewniają

    I to jest świetna odpowiedź dla mnie;)
    Ja mam membranę Aquatec 120 o parametrach:
    Paroprzepuszczalność: (w temp. 23°C i przy 85% wilgotności) [g/
    m2/24h] 1400
    Paroprzepuszczalność: (w temp. 38°C i przy 85% wilgotności) [g/
    m2/24h] 3200
    Wełnę będę kładł 15cm Isover Super-Mata (lambda 0,033) między krokwie
    i taka sama tylko 10cm (albo 5 jeśli by starczyło) pod nimi.
    Mam nadzieję, ze mi wystarczy.
    Ścianki kolankowe mam na 40cm, poddasze jest (jeszcze) nieużytkowe ;)
    Wysokość pomieszczenia ma dla mnie bardzo duże znaczenie dlatego
    rozważam tylko 5cm pod krokwiami.

    Przy wełnie o takich parametrach (lambda 0,033) wystarczy 20 cm wełny.
    Łatwo to uzyskać poprzez wieszaki do profili mocowane wkrtami do
    krokwi. Pomiędzy profile do płyt gips-kart. możesz dać jeszcze przycięty
    styropan grubości 2 cm- ja tak właśnie zrobiłem. Ale uwaga-
    styropian nigdy od membrany paroprzepuszczalnrj, tylko od strony
    pomieszczenia - membrany paroizolacyjnej (żółtej).
    Powodzenia!.
    T.