eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJak kupić drewno, aby nie dać się zrobić w ... konia ? › Re: Jak kupić drewno, aby nie dać się zrobić w ... konia ?
  • Data: 2012-06-21 12:52:34
    Temat: Re: Jak kupić drewno, aby nie dać się zrobić w ... konia ?
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo wacle nie chodzi po prostu o to, że suche "lepiej się pali". Znam dom, w
    > którym palono mokrym drewnem - po kilku tygodniach wzdłuż CAŁEGO kanału
    > dymnego na ścianie wystąpił smolisty, wilgotny i tłusty wykwit, w całym
    > domu pojawił się smród smoły drzewnej, dziegciu. Okazało się, że drewno
    > było wilgotne, a tzw przymykanie pieca spowodowało wydzielanie substancji
    > smolistych rozpuszczonych w parze wodnej na ścianach komina - i przesiąkło
    > to na wylot przez sciany. I nie pomogło nawet kilkakrotne malowanie,
    > śmierdziało kilka miesięcy, zanim wyschło,

    Ikselko - dzięki - ale my tu piszący naprawdę jesteśmy świadomi
    jak przebiegają procesy spalania. Wiem doskonale, że przyduszone
    palnie "EKO" z małym dostępem powietrza i przy niedosuszonym drewnie i
    do tego zimnym kominie powoduje produkcje ogromnej ilości skroplin.

    Ale włożyłem 2 lata temu w komin wkład z kwasówki, więc przez ścianę
    nic mi nie przesiąknie :) Więc tłuste śmierdzące wykwity mi nie straszne :).

    Dzięki za troskę :)
    A.

    ps.
    jasne, że wolałbym mieć już przesuszone 3 letnie drewno - ale musiałbym
    drewutnie na pół działki zrobić ;) (żeby trzymac 3 letnie, 2 letnie, roczne
    i świeżo ścięte)