eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJak kupić drewno, aby nie dać się zrobić w ... konia ? › Re: Jak kupić drewno, aby nie dać się zrobić w ... konia ?
  • Data: 2012-06-21 12:55:29
    Temat: Re: Jak kupić drewno, aby nie dać się zrobić w ... konia ?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:18z6hcv0r65gq$.4h6cftwd2yf7.dlg@40tude.net...

    > Panowie wiedzą swoje, jak widzę.

    Rozróżniasz przeschnie od wyschnie?
    Przeschnie, czyli na tyle że bez większocy strat na cieple i kominie można
    tym palić.
    Całą zimię paliłem zakupionym w grudniu drewnem które ścięte było czerwcu i
    schło pod gołym niebem na pryźmie. Dlatego brałem po kilka polan do domu tak
    aby na kolejne dni podsuszało się. W kominie nic szczególnego się nie działo
    a o wykwity na wylot się nie martwię bo komin z wkładem ceramicznym który
    choćby nie wiem co to nie przejdzie wilgoć przez ten wkład.

    > http://www.instalacjebudowlane.pl/152-33-68.htm
    > "Drewno powinno być odpowiednio suche, tzn. maksymalnie 15% wilgotności.
    [ciach]
    Wiemy wiemy. Tu na grupie, niemal każdy zanim zapalił pierwszy raz w
    kominku, zakładał już wątek na taki temat i zostało to już setki razy
    wyjasnione i naukowo udokumentowane. Ameryki nie odkrywasz, ale dobrze że
    wiesz i przypominasz innym.

    > Świeże drewno ma małą wartość grzewczą, źle się pali,
    > bardzo dymi i zdecydowanie skraca żywotność kotła i komina. Wydajność
    > kotła
    > spada na 50% możliwości a zużycie paliwa wzrasta dwa razy."

    No tu pojechali bo po pierwsze jak już profesjonalnie podejmować temat to:
    wartość opałowa albo ciepło spalania a nie jakaś "wartość grzewcza", po
    drugie "spada na 50% możliwości" to już śmiech na sali. Co to niby jest
    "spadanie na" i dlaczego 50% a nie od 10% albo 55%? Skad te 50%? Na jakiej
    podstawie? Wilgotność drewno ze świeżo ściętego drzewa dochodzi do 80% a
    drewno wysuszone uznaje się że ma wilgotność około 10-20%. Różnica wartości
    opałowej między mokrym a suchym dla zdecydowanej większości gatunków drewna
    jest ponad trzykrotna skąd więc te "na 50%"

    Marek