    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak nie przyklejać styropianu
    Date: Tue, 02 Jan 2018 21:27:24 +0100

    uciu pisze:
    > Piana - mam pytanie przy okazji bo akurat sąsiad ocieplał dom korzystając z ciepłej
    zimy :-)

    > Kleił na pianę mimo, że ma odchyłki około 2cm na pionach - patrząc na narożnik -
    górą mu sie ściany porozchodziły.

    > Mowi ze potem doszlifuje do pionu....a nawet jak bedzie odchyłka 1cm to nikt nie
    zauważy...

    > Czy to ma sens.... mnie ocieplenie czeka na wiosne... ściany też krzywe... i na
    piankę byłoby szybciej :-) Tzn wolałbym piane i niż babranie się z klejem z worka...

    > uciu

    Wiesz, jak to są 2cm na długości ściany, to faktycznie nie do
    znalezienia, gorzej jak to jest jakiś uskok. U mnie było podobnie -
    stary budynek i milimetrowe dokładności nie wchodziły w grę. Pianą
    spokojnie dało się przykleić, choć wykonawca zauważył, że na mokro miał
    by wygodniej.

    Zauważyłem za to inną rzecz. Jak ocieplali zakład, to szlifowali
    ręcznie. Dom za to już szlifierką do szlifowania styropianu - ścian,
    taka okrągła obrotowa "paca". Musze powiedzieć, że jest różnica na
    korzyść drugiego wykonania jeżeli patrzeć na gładkość ścian.
    Da się to zauważyć tylko o odpowiedniej porze dnia, ale jednak :)

    Miłego.
    Irek.N.