    From: Kudlaty <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak ocieplic parterowy ? (ściany szczytowe - strop)
    Date: Tue, 27 Apr 2010 05:29:31 -0700 (PDT)

    On 27 Kwi, 11:41, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:
> [...]
    >
    > Po przeczytaniu wielu wątków i po rozmowach z
    > małżonką zdecydujemy się chyba jednak na budowę domu
    > parterowego (szkoda mi tylko będzie 2 rzeczy, które ma
    > dom z poddaszem:
    >
    > 1)naturalnego oddzielenia części dziennej, od sypialnianej,
    > 2)że w nocy czy wieczorem nie będę mógł popatrzeć przez okno
    > dachowe... leżąc w łóżku na gwiazdy;) )
    >
    > No ale nie o tym.
    >
    > Dom parterowy, wśród wielu innych zalet jest ponoć łatwiej
    > ocieplić. Moje pytanie - a co ze ścianami szczytowymi ?
    > Bo jakby dać tylko ocieplenie z zewnątrz plus coś na strop

    terowego.jpg

    > ... to powstaje mostek termiczny.
    >
    > Jak się do pozbyć ? Ocieplić ściany również od wewnątrz strychu,
    > nie domurować szczytów (ala Kiki) ;) - i połączyć z ociepleniem
    > zewnętrznym ?
    >
    > Jak to się powinno zrobić ?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Aleksander.

    dom parterowy dzis, a jutro kto wie.
    Moim skromnym zdaniem masz dwie opcje:
    1. Dom typowo parterowy - (spojrz w plan zagospodarownaia
    przestzennnego w gminie jesli mozna to) - daj dach kopertowy - odpada
    problem ze scianami szczytowymi
    2. Dom parterowy do pozniejszego zaadaptowania - dach dwuspadowy tak
    jak masz. Izolacja pociagnieta na scianie szczytowej i przechodzaca
    ponad sciane szczytowa (tak jak kiki radzi) do ocieplenia
    miedzykrokwiami. Oczywiscie miedzy krokwiami nie masz zamiaru ocieplac
    ale kto wie za iles tam lat. Strop nad parterem ocieplasz styropianem
    do posadzek i powinienes zrobic posadzke najlepiej z miksokreta.
    Styropian pod posadzka jakies 10-15 cm wystarczy. Jesli chcesz ten
    mostek wyelimnowac to przyklej do scian szczytowych od srodka styro i
    zasiatkuj. Zarezerwuj sobie miejsce na schody w dogodnym miejscu na
    parterze abys mogl wchodzic na strych bez skrepowanych ruchow.
    Osobiscie doradzam zrobic schody betonowe/drewniane a na parterze
    wykonac klatke schodowa zamykana drzwiami. Wejscie na strych zabuduj
    klapa z ocviepleniem aby zima nie wychladzac klatki schodowej. Wtedy w
    domu bedziesz mial strych na szpargaly i ewentualny plan B dl;a
    koljenego pokolenia lub jak sprzedaz to co wybudowales.