  • Data: 2009-11-04 11:49:05
    Temat: Re: Jak przymocowac konstrukcje drewniana do fundamentu?
    Od: "Tornad" <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam
    > Planuje zrobic szopke - drewniana konstrukcja obita plytami osb
    > postawiona na fundamencie. Zastanawiam sie jak najlepiej przymocowac
    > drewniana konstrukcje do fundamentu. Macie jakies sprawdzone patenty?

    W Hameryce sie to robi standardowo w ten sposob, ze co 4 stopy wbetonowuje sie
    pionowo nagwintowane sruby fi pol cala, wystajace ponad powierzchnie na
    wysokosc podwaliny (plejta dolna tu zwanej).
    Potem na tych wystajacych srubach ustawiasz te podwaline, walisz mlotkiem nad
    kazda sruba uzyskujac dokladne ich slady. Potem te plejte przewiercasz,
    nanizasz na sruby pomagajac mlotem, po czym nakladasz podkladki i nakrecasz
    normalne nakretki.
    To jest standard. Ja robilem to kilka razy na fundamentach, w ktorych tych
    srub nie bylo. Wiec zastosowalem inny patent. Normanie po ustawieniu plejty
    nawiercalem beton wiertlem widia przez drewno na glebokosc okolo 2.5 cala i
    wkrecalem stalowe wkrety o srednicy wiertla. To sa specjalne wkrety w kolorze
    niebieskim znamienne tym, ze wykonane sa z bardzo dobrej stali i maja taki
    podwojny gwint; co drugi zwoj o nieco wiekszej srednicy. One nie wymagaja
    zadnych kolkow rozporowych a sile Ci maja przepotezna. I to jest najszybsza
    metoda.
    Stosowanie roznych ksztaltek, blach, okuc jest dobre ale o wiele drozsze i
    pracochlonne.
    Te plejty czyli podwaliny maja stosunkowo niewielka grubosc - poltora cala
    czyli okolo 4 cm. I pol, o ile nie cala Hameryka na tym stoi.
    Pod belke korzystnie jest zastosowac podkladke uszczelniajaca, jest to tasma
    wykonana ze spienionego plastyku zabezpieczajaca konstrukcje przed mrowkami i
    innym robactwem jak rowniez przenikaniem wilgoci.
    Pzdr.