  • Data: 2023-12-08 10:06:21
    Temat: Re: Jak tam defrosty u Was?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 8 Dec 2023 09:40:11 +0100, Mateusz Bogusz

    > Nikt nie pytał o bufory, a obaj z tym wyskakujecie.

    "Wyskakujecie" w świetle twierdzeń, także na tej grupie,
    że bufor jest kompletnie zbyteczny zawsze i wszędzie.
    No więc jest potrzebny, w określonych warunkach.

    > I tak nie wiadomo czy masz na myśli bufor (jak Tomasz) do utrzymania
    > temperatury w domu czy "buforek" np. 100l (bardziej sprzęgło trzeba by
    > nazwać) do samego defrostu.

    Sprzęgło to sprzęgło, tutaj jest mowa o buforze, zasobniku
    kumulującym energę (w sprzęgle gówno skumulujesz). Że tylko
    na rzecz defrostu to już inna bajka. Inna bajka że jak już
    konieczny jest bufor do defrostu (czyli są kalafiory), to
    musi być większy (min. 200L a najlepiej więcej) żeby nie
    zajechać pompy taktowaniem.

    > Teraz to chyba już w każdej instrukcji jest, że producent "zaleca" lub
    > nakazuje użyć bufora/sprzęgła o jakieś tam minimum pojemności z
    > zaznaczeniem że ma on służyć do "prawidłowej pracy PC". W jednej czy
    > dwóch instrukcjach to nawet widziałem bezpośrednie zaznaczenie że chodzi
    > o "defrost".
    >
    > Hej, a przy podłogówce? Byli tacy co tutaj pisali "Zamontował ci
    > hydraulik bufor między podłogówką, a pompą? To cię orżnął,

    Dokładnie tak.

    > a COP poleci na pysk!".

    Jeśli się ustawi wygrzewanie bufora do większych wartości niż
    to konieczne, to owszem. Jak się ustawi poprawnie, to nie poleci.
    Niemniej ja grzeję w 2T G12 to wygrzewam do większych wartości,
    bo bardziej niż COP istotna jest (niższa) cena kWh prądu.

    > Są tutaj jeszcze? Podłoga sama wystarcza?

    Wystarcza, bo pojemność cieplna posadzki betonowej jest
    wielokrotnie większa niż duże bufory wodne, np. jak Tomasza.

    > Ile trwa "defrost"?

    Tyle samo.

    --
    Pozdor