  • Data: 2023-12-11 08:05:46
    Temat: Re: Jak tam defrosty u Was?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 10 Dec 2023 12:16:14 +0100, Mateusz Bogusz

    > Ja rozpocząłem ten wątek, nic nie napisałem o żadnym buforze. Nigdy też
    > na tej grupie nie napisałem, że bufor przy PC jest zbędny. Nie
    > zarzekałem się także że jest niezbędny :-D
    > Ale zostawmy już.

    Warto o tym przypominać, szczególnie że dyskutujemy o defrostach.

    > A te większe to ile?

    +8sC na buforze w 2T.

> [...]
    > 2T występuje nieznaczna, ale odczuwalna fluktuacja - rano na plus, a
    > przed spaniem na minus.
    >
    > Mogę też napisać że na sprzęgle różnice między zasilaniem i powrotem
    > (chodzi o różnicę między tym co produkuje PC, a idzie na dom oraz tym co
    > powraca z domu i wraca do PC) u mnie przykładowo wynoszą:
    >
    > zasilanie ~1C, powrót 1-1,8C (przy niskiej prędkości sprężarki niższa
    > wartość, przy początku grzania wyższa). Zapewne w innym przypadku mogą
    > być te różnice wyższe ale i pewnie niższe, podałem realny przykład.

    U mnie też pływa temperatura, a że są kalafiory i leci w 2T
    to niestety w nocy jest cieplej niż w dzień.

    > Za daleko poleciałeś z tym porównaniem. Sprawdźmy.

    Ale przecież ja pisałem o tym w świetle energii potrzebnej do defrostu.
    Tu nie potrzeba 60sC tylko wystarczy nie mniej niż 15 (tzn. jak temperatura
    nie spadnie poniżej 15 na powrocie, to defrost zostanie zrealizowany --
    przynajmniej taki jest warunek w moim polskim APICu).

    --
    Pozdor
    Myjk