    From: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Date: Thu, 5 Nov 2009 22:09:28 +0100

    Órzytkownik "Marex" napisał:
    > Nie manipulujesz swoimi danymi?? ładnie wyszlo Ci ogrzewanie w II
    > taryfie tańsze m.in. od LPG czy Oleju.. Po ile liczyłes ten olej??
    > Czy bufor 1000l wystarczy Ci na długo?? ile bedzie czasu dawać ciepło
    > instalacja nagrzewana ta iloscią w mrozne dni? Kto wie, gdyby tak pieknie
    > bylo z tym pradem to przy nizszych bezspornie cenach pieców -grzałkach
    > Naród
    > umiejacy policzyć szybko by sie przerzucił na tańsze żrodło. Ja też
    > zresztą...

    mylisz się!:O) problem polega na tym że masa ludzi płaci drożej bo ich nie
    stać na to żeby meić taniej, taki paradoks:O)
    masa ludzi płaci ogromne pieniądze za wynajmy mieszkań, bo ich nie stać na
    kupienie włąsnego i taniego, podobnie jest z pompami ciepła, jak ktoś jest
    biedny to ma stary nieocieplony dom, a wtedy PC jest baaardzo opłacalna, ale
    biedak jej nie kupi, bo gdyby było go stać to ocieplił by dom:O)
    kiedyś gdzieś w muratorze były wyliczenia kosztów różnych żródeł ciepła na
    przełomie 10-20lat urzytkowania i wyszło że dla domów nieocieplinych PC jest
    baaardzo opłacalna, ale dla domów dobrze ocieplonych to koszta na przełomie
    30lat są proównywalne dla WSZYSTKICH źródeł, zarówno PC, gazu, oleju, węgla,
    oraz prądu, paradokc co nie?:O)
    więc jak kogoś stać na dobrze ocieplony domek to po kiego ma inwestować w
    dość skomplikowaną instalację PC, skoro wystarczy powiesić kilka grzejników
    na prąd (proste, łatwe i przyjemne) a koszta i tak będą identyczne:O)