    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak zapewnić wentylację dachu między deskami a wełną
    Date: Wed, 3 Jun 2009 18:17:29 +0200

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:h066i8$57u$1@inews.gazeta.pl...

    > wszystko zależy od wykonania a niewiele od materiału jak przybijają deski
    > ludzie którzy wcześniej wypili po flaszcze na łep wódki to nie licz że
    > będzie w bezruchu

    Wódki to chyba sam się dzisiaj napiłeś, bo jesteś agresywny i piszesz bzdury
    :)

    Konwekcja to jest samoistny ruch powietrza, który zawsze występuje tam,
    gdzie wystepują różnice temperatur oraz przestrzeń wypełniona powietrzem -
    nawet wtedy, kiedy ta przestrzeń jest hermetyczna. To są normalne prawa
    fizyki, których nie zmienisz choćbyś nie wim jak się starał. Po to właśnie
    takie puste przestrzenie wypełnia się wełną mineralną lub materiałem
    porowatym, ponieważ te materiały utrudniają powietrzu odbywania ruchów
    konwekcyjnych.
    Konwekcja niestety powoduje, że straty termiczne są największe. Zimą poprzez
    konwekcję ciepło ucieka dachem, a latem powoduje okropne nagrzewanie się
    płyt gipsowo-kartonowych.