  • 1. Data: 2009-06-02 14:21:29
    Temat: Jak zapewnić wentylację dachu między deskami a wełną
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Układam gont na dachu. Technologia wymaga aby połać była wentylowana.
    Poddasze będzie użytkowe i chcę je ocieplić wełną.

    Jak zapewnić przestrzeń między wełną a deskami aby zachować cyrkulację
    powietrza?

    PC

  • 2. Data: 2009-06-02 14:38:58
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 16:21:29 +0200, PC napisał(a):

    > Jak zapewnić przestrzeń między wełną a deskami aby zachować cyrkulację
    > powietrza?

    Na deskowanie nabija się prostopadle drewniane listwy, szer. kilku cm i
    długości na całą połać ocieploną wełną.

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-06-02 14:46:13
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    > Na deskowanie nabija się prostopadle drewniane listwy, szer. kilku cm i
    > długości na całą połać ocieploną wełną.

    Dzięki za odpowiedź.

    Jeszcze tylko jak gęsto nabić te listwy? Chodzi o to aby wełna nie dotykała
    połaci?

    PC

  • 4. Data: 2009-06-02 15:03:31
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 2 Cze, 16:38, scream <n...@p...pl> wrote:

    > Na deskowanie nabija się prostopadle drewniane listwy, szer. kilku cm i
    > długości na całą połać ocieploną wełną.

    A co z metodą z przeplecionymi między krokwiami sznurkami ?
    Nie prostsze toto ?

    Pzdr
    Mat

  • 5. Data: 2009-06-02 15:15:20
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 16:46:13 +0200, PC napisał(a):

    > Jeszcze tylko jak gęsto nabić te listwy? Chodzi o to aby wełna nie dotykała
    > połaci?

    Tak. Musisz pamiętać, żeby wełna szczelnie wypełniała miejsce między
    krokwiami, ale nie była przy wkładaniu dociśnięta za mocno do dachu. Listwy
    wystarczą dwie między krokwiami, usytuowane w 2/5 i 4/5 szerokości.

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2009-06-02 15:16:01
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 08:03:31 -0700 (PDT), Mat napisał(a):

    > A co z metodą z przeplecionymi między krokwiami sznurkami ?
    > Nie prostsze toto ?

    Można i tak :) Dla mnie prościej mocować listwy niz bawić sie ze sznurkiem.

    --
    best regards,
    scream

  • 7. Data: 2009-06-02 15:32:36
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Na deskowanie nabija się prostopadle drewniane listwy, szer. kilku cm i
    > długości na całą połać ocieploną wełną.

    Chyba "pod". Na deskowanie idzie gont.
    Moim zdaniem lepsze są sznurki.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 8. Data: 2009-06-02 15:49:49
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 08:32:36 -0700 (PDT), Dy napisał(a):

    > Chyba "pod". Na deskowanie idzie gont.

    To zalezy od ktorej strony sie patrzy :)
    --
    best regards,
    scream

  • 9. Data: 2009-06-02 16:05:05
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Strona oczywiście oczywista ;-) ale powiedzcie jeszcze coś o tych sznurkach.
    Bo sznurki utrzynmujące wełnę sprawa dla mnie jasna. Ale pod deskami? Jak je
    rozciągnąć pionowo od gwoździa do gwoździa czy też na skos?

    PC

  • 10. Data: 2009-06-02 16:29:09
    Od: "rpdrobny" <r...@w...pl>

    > Bo sznurki utrzynmujące wełnę sprawa dla mnie jasna. Ale pod deskami? Jak
    > je rozciągnąć pionowo od gwoździa do gwoździa czy też na skos?

    Zygzakiem.