  • Data: 2021-12-14 20:32:26
    Temat: Re: Jak zbudować małą fotowoltaikę bez akumulatora?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan A S napisał:

    > Czy nie mogę szukać tego punktu optimum załączając K spośród N grzałek
    > (K<=N)? Sumaryczna moc grzałek równa sie max mocy z PV. Pełne Słońce
    > - wszystkie ON. Noc wszystkie OFF. I stany pośrednie dla pośrednich
    > nasłonecznien.

    Zależy jaki jest planowany "uzysk", czyli na ile strat możemy sobie
    pozwolić. Przy kilku pompach i średnio rozgarniętym automacie jakaś
    połowa mocy paneli może pozostać niewykorzystana. Regulatory grzałek
    potrafią wykorzystać ponad 90% dostępnego prądu. Inna sprawa, że
    grzałka grzejąca wodę w każdej sytuacji przetwarza 100% mocy na coś
    pożytecznego. Ale pompa zasilona kilkunastoma procentami nominalnej
    mocy, może nie robić nic.

    Jarek

    --
    -- O co ci chodzi? Kazałeś jej nic nie robić, więc nic nie robi!
    -- Nieprawda. Kazałem jej zrobić Nic, a to co innego.