    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak zbudować małą fotowoltaikę bez akumulatora?
    Date: Tue, 14 Dec 2021 21:40:08 +0100
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 21:33 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Bo cały myk jest w przewymiarowaniu (obczajałem temat).
    >
    > Jeśli chcemy mieć grzanie 3kW z grzałek, stosujemy grzałki na 6kW lub
    > więcej i karmimy je mniejszym napięciem i mniejszym prądem :)
    >
    > Raz, że można w ten sposób nawet bezpośrednio z paneli zasilać grzałki
    > to wytrzymują więcej niż w klasycznym podłączeniu.

    U mnie jadła je korozja. Pewnie przy dwukrotnym przewymiarowaniu
    postępowała by wolniej (bo mniejsze naprężenia) ale nadal by była. Budyń
    (ale na 100% nie jestem pewien czy to on tutaj to opisywał) zamawiał
    grzałki "na wymiar", robione przez rzemieślnika i też mu padały.
    Ile działają Twoje grzałki?

    TG