    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaka koronka/frez do puszek elektrycznych.
    Date: Sun, 25 Oct 2009 23:22:26 +0100

    Użytkownik "PH" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hc2hgt$pf0$1@julia.coi.pw.edu.pl...

    > No właśnie, chyba tej wiedzy mi brakowało. Tylko czemu kiedy się spytałem
    > w sklepie o koronkę do żelbetu, to mi wcisnęli to g.

    Bo byś nie kupił diamentowego wiertła koronowego + otwornica za minimum
    2000zł :D
    Tym wiertłem koronowym z widą także zrobisz, ale trzeba się sporo namęczyć.
    Podpowiem Ci jak się rzeźbi takim widiowym wiertłem koronowym.

    Zakładam, ze masz do tej koronki wiertło prowadzące tzn. w środku powinno
    być zamontowane cienkie wiertło o średnicy 6-8 mm.
    Zaczynasz wiercić. Jak powstanie ślad wiertła koronowego w betonie taki na
    głębokość 3-4 mm, przerywasz pracę.
    Bierzesz wiertarkę z udarem pneumatycznym oraz wiertło o średnicy 6 lub 8 mm
    i zaczynasz wiercić tym wiertłem otwory po obwodzie, dokładnie w miejscu
    tego śladu pozostawionego przez wiertło koronowe. Otwory wierci się w
    odstępach co pół do jednego cm.
    Po wykonaniu tych otworów znów zapinasz wiertło koronowe i tym razem
    jedziesz bez większego wysiłku. Tylko czasami nie wyłupuj ze środka tego
    walca, który tam pozostał. Trzeba wiercić możliwie jak najgłębiej, na ile
    pozwala wiertło koronowe. Dopiero możnba go wyłupać jak wiertło koronowe
    zagłęgi się wystarczająco głęboko, żeby nie wpadało w wibracje (bicie na
    boki)
    Wierci się bez udaru.