  • Data: 2013-07-23 10:37:49
    Temat: Re: Jaka spawarka do profilu 40x40x2.3mm
    Od: j...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Chcę kupić coś taniego do pracy dorywczej. Dodatkowo nie

    > znam sie kompletnie na spawaniu więc będzie zabawa :)
    >

    > Zapewne podstawowym parametrem będzie prąd. Zespawam te profile tanim
    >
    > złomem z hip w promocji? Kilka zawiasów też chciałbym dospawać.

    Z grubsza musisz patrzeć na to jaki prąd ma w cyklu 100% i tu należy przyjąć 30-40A
    na 1 mm średnicy elektrody.
    Im grubsza elektroda, tym lepiej(łatwiej) się spawa. W praktyce prac "przy domu"
    najczęściej używa się elektrod o średnicach 2,5 i 3,2 mm ze wskazaniem na 3,2 bo robi
    się nimi mniej "posmarkane" spawy. Dobrze więc byłoby aby spawarka w cyklu 100% mogła
    pracować z prądem 105-120 A - to jest istotne bo nie ma nic bardziej wkurwiającego
    niż 4 minuty pracy spawarki i 20 minut na schłodzenie gdy termostat odetnie prąd. Do
    tego celu polecałbym spawarkę DEDRA Desi 180 w cenie około 500 - 550 zł w Castoramie.
    Znam bardzo dobrze tą spawarkę - używamy jej w firmie. I nie kupuj dedry Desi 200 bo
    choć niby może dać więcej prądu to ma gorsze parametry cyklu pracy a to jest
    istotniejsze. Dedrą 180 możesz spawać elektodami do 4mm średnicy co powinno zaspokoić
    Twoje potrzeby po wsze czasy.
    Jackare
    Bytom