    From: "Aleksander" <f...@f...fake>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaką tanią zgrzewarkę do rur
    Date: Wed, 11 Jan 2012 12:55:48 +0100

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
    news:jeihr6$d84$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam.
    >
    > Potrzebuje torche poprzerabiać instalację. Rury to głównie 1/2" i 3/4".
    > Potrzebuje amatorską zgrzewarkę do zrobienia kilkunastu punktów. Czy coś z
    > allegro mozna mi polecić jakos działające i w miarę solidne? Oglądalem dzisiaj
    > zgrzewarkę w hipermarkecie i przy ruszeniu pokrętlem temperatury ... spadło z
    > osi. Obawiam się jeszcze większej tandety, więc czy ktoś ma tanią zgrzewarkę i
    > może ja polecić?

    Ja ostanito kupiłem zgrzewarkę z Castoramy - DEDRA.. za ok 150żł.
    Zgrzałem nią to co chciałem - ma ustawienie temperatury - 2 grzałki.
    Generalnie działa.

    W sumie to bardziej niż sama zgrzewarka (bo ona jedyne co musi to
    nagrzać się do odpowiedniej temperatury) potrzebne są kamienie pasujące
    do rur danego producenta.

    Bo i rury/kształtki i kamienie nie bardzo trzymają wymiar. I u mnie np.
    kształtki super pasowały (kamień w nie wchodził z minimalnym oporem) i
    można było dobrać w miarę precyzyjnie czas zgrzewania - ale już rury
    wchodziły już bardzo topornie w kamień... (ciut przyduże, albo kamień
    za ciasny)

    A w ogole to dzięki temu właśnie podłączyłem to przyłącze wody które
    mi chyba juz 2 miesiące temu zrobili... w końcu podłączyłem to z
    instalacją wewnętrzną domku i cieszę się w końcu czystą wodą i większym
    ciśnieniem :)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.