    Subject: Re: Jaki gazowy przeplywowy podgrzewacz wody do bloku?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Wed, 12 Apr 2017 14:01:40 +0200

    W dniu 2017-04-12 o 13:49, WS pisze:

    > A co w tym dziwnego? Dawniej tak robili i... musi tak byc dalej.
    > Wszystkie (?) blokowiska w Krakowie z lat 60-70 maja takie instalacje
    > :( W tym przypadku przepisy nie dzialaja wstecz.

    Nie wiem czy to działanie wstecz czy nie, ale jak mieszkałem w bloku, to
    już jakieś 20 lat temu zlikwidowali u nas junkersy, bo właśnie przepisy
    się zmieniły i nie można było wlać spalin we wspólny komin.
    Potem co się zmieniło prawo budowlane, to trzeba było budynek ciągle
    dostosowywać. Nikt nie tłumaczył tego działaniem wstecz, ale
    dostosowywaniem do nowych przepisów.

    > praktycznie mie ma opcji zmainy na osobne - 10cio pieterowy blok,
    > czyli 10 dodatkowych kominow trzeba by upchac - to ~1/4 powierzchni
    > lazienki ;)

    No komina się nie dołoży, u mnie dlatego zmieniono instalację wodną i
    dołożono rury z ciepłą wodą z wymiennika w piwnicy.