eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora? › Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    Date: Thu, 27 Jan 2011 23:58:39 +0100
    <op.vps2z9qu1cvm6g@jk-laptop> <ihji7m$7ed$1@inews.gazeta.pl>
    <ihjmbu$2jn$1@news.onet.pl>
    <1...@m...googlegroups.com>
    <ihk1df$l8m$1@news.onet.pl> <ihk3vv$2sv$1@inews.gazeta.pl>
    <ihkn2c$hmp$1@news.onet.pl> <4d3df6df$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihktpp$g72$1@news.onet.pl> <4d3dfdbf$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihngdv$cg9$1@news.onet.pl> <op.vpwqzxrx1cvm6g@jk-laptop>
    <ihoovb$lf3$1@news.onet.pl> <op.vpxhgub51cvm6g@jk-laptop>
    <9...@i...googlegroups.com>
    <ihpus1$fsm$1@news.onet.pl>
    <3...@l...googlegroups.com>
    <ihsept$erp$1@news.onet.pl>
    <a...@b...googlegroups.com>
    <ihsjn7$2p8$1@news.onet.pl>
    <4...@f...googlegroups.com>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:4fa1598d-cb76-4852-95c7-96ae26231ede@f30g2000yq
    a.googlegroups.com...

    > O w morde.. To odpowiedz sobie teraz szczerze, gdybys od samego
    > poczatku zalozyl, ze bedziesz mial wentylacje mechaniczna i tylko
    > jeden kanal spalinowy do kominka. Ile bys oszczedzil rezygnujac z tych
    > trzech pozostalych kominow?

    Toc Ci napisalem, ze gdybym nie robil wentylacji mechanicznej dzis to byc
    moze zrobilbym wywiewki wentylacyjne i tez bym zaoszczedzil, choc prawde
    mowiac rzad np. trzech wywiewek z zewnatrz wyglada gorzej jak jeden komin z
    klinkieru.

    > Ja tak mam - jeden maly komin (jeden kanal
    > spalinowy do kominka, jeden "wentylacyjny" na okablowanie z dachu -
    > anteny WiFi, tv etc i trzeci wentylacyjny... nieuzywany, zaslepiony i
    > niepotrzebny). Dodatkowe oszczednosci eksploatacyjne wynikaja z braku
    > tego mega-mostka cieplnego dla pomieszczen znajdujacych sie na
    > poddaszu.

    Ten mostek to tak naprawde najwieksza z wad. U mnie akurat komin wychodzacy
    bezposrednio przez dach z poddsza gdzie jest pokoj chlopakow to akurat komin
    spalinowy kominka, wiec nic sie nie da zrobic tak czy tak. Reszta wychodzi
    powyzej drugiego stropu, gdzie moge je ocieplic. Kominem nad kotlownia nie
    przejmuje sie w ogole, bo powyzej jest strych, z boku garaz, wiec mostkowo
    bez znaczenia.

    > Co do zamiennikow - zdajesz sobie jednak sprawe, ze taka wywiewka
    > wentylacyjna w dachowce dwie stowy kosztuje ? :)

    Nie mam dachowki tylko blache, a rury spiro ocieplone welna do mechanicznej
    tez za darmo zdaje sie nie sa.

    > Dobrych kilka takich
    > by trzeba dac. No i IMHO nie zawsze uzyskasz tym prawidlowy ciag
    > (szczegolnie dla pomieszczen na poddaszu). W mojej okolicy nikt nie
    > zastepuje kominow tymi wywiewkami. Wszyscy buduja wielkie kominy..
    > Oczywiscie ci, ktorzy nie maja wentylacji mechanicznej.

    No jak sobie chca. Ja tez budowalem kominy i jakos nie zaluje. Alternatywa
    jednak jest.

    > Tak tylko lekko naciskam, jak mamy byc obiektywni to przedstawic
    > trzeba wszystkie za i przeciw, po obu stronach :) Jak czasem slysze
    > argumenty, ze went. mechaniczna z rekuperatorem to 20k pln, a
    > grawitacyjna jest za darmo, to mnie poprostu sciska;)

    Nic przy budowie nie jest za darmo. Grawitacja chodzi bez dodatkowej
    energii, a mechaniczna trzeba napedzac jak by nie bylo.

    > Prawda taka, ze
    > mozna zblizyc sie do mechanicznej z porzadnym rekuperatorem za 4-5k
    > pln, planujac wszystko juz w fazie projektu. Plus GWC ~2k pln i mamy
    > zapewniona prawidlowa, przyjemna wentylacje, chlodek w lato i
    > jakiestam oszczednosci w ogrzewaniu (calkiem niemale).

    Lato, mnie przekonuje tylko lato choc ten komfort kosztuje. Zima nie czuje
    ze mi powietrza brak, choc po kapieli okno w lazience jest mokre. Na to tez
    jest rada, zostawiam na noc otwarte do lazienki drzwi.

    Pozdro.. TK