  • Data: 2009-02-02 19:36:28
    Temat: Re: Jaki przekroj kabla do kuchni indukcyjnej??
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A sasiad który zamówił 14kW tez może w kazdej chwili pobierac 18kW a płaci
    > jak za 14kW

    Tyle, że za te dodatkowe 4kW będzie płacił "jak za zboże".

    > I ich problem zeby to ograniczyć
    > Akurat tu ja nie bardzo mam mozliwość kontrolować czy nie pobieram czasami
    > więcej. Podpisałem umowe na 14kW to niech mi wstawią ograniczenie do 14kW
    > To tak jakbys na stacji paliw miał odpowiadać za to że dystrybutor
    > niedokładnie odmierza paliwo.

    Błędne porównanie.
    To tak jak byś się obraził na sprzedawców stacji benzynowej, ze nie udało Ci
    się zatankować równo 50 litrów benzyny i niechcący nalało Ci się 50,2 litra.
    A co zaś się tyczy ograniczenia. Czy chciał byś, aby przy każdym
    najmniejszym, chwilowym przekroczeniu wywaliło Ci zabezpieczenie główne ?
    Jak zrobisz dobry podział mocy tak, aby nie przkroczyć maksymalnej,
    dopuszczalnej mocy wynikającej z przydziału to nie dojdzie do sytuacji
    wywalania zabezpieczenia głównego.

    > Na jakiej podstawie- w umowie z tego co pamietam nic nie piszą że za
    > nadwyżkę bede przepłacał- ale jutro odszukam umiowę jak sie okaże że to Ty
    > masz racje to czekam na paragon;))) a zreszta jak widziałem juz
    > kilkakrotnie, z tego elektronicznego licznika jakis gogus spisuje tylko
    > zużycie i nic więcedj go nnie obchodzi

    To zależy jaki ZE.
    W niektóych "gogusie" nie spisują tylko odczytują prosto do swojego
    "końputerka" :)

    > A co to mnie klienta obchodzi. To sprawa ZE aby tego pilnować i ew.
    > ograniczyć. To taka sama paranoja jak ta ze za brak plomby na
    > zabezpieczenieu przedlicznikowym w bloku gdzie mam mieszkanie skasowali
    > mnie. A blombe ktoś zerwał bo skrzynka z licznikami była niezabezpieczona.
    > Ich skrzynka ich licznik to niech pilnują tego.

    To już inna para kaloszy.
    Powiem więcej - Ty jako klient nie powinieneś nawet mieć dostępu do tej
    skrzynki. Powinieneś mieć tylko możliwość odczytu pomiaru.

    To jaki ? 120mm2 ? :))))