    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaki spadek w lazience
    Date: Sun, 16 May 2010 04:29:36 -0700 (PDT)

    On 14 Maj, 09:15, "Przemek" <e...@v...pl> wrote:

    > A w jaki sposób zamocowales odplyw na podlozu?
    > Bo ja mam przygotowana przestzren pod odplyw, zanczy sie dziure w posadzce o
    > dlugosci i szerokosci wiekszej niz odplyw no i teraz mysle jak go umocowac.

    Ale dlugosc i szerokosc wieksza od *calego* odplywu razem z
    kolnierzem, czy tylko tej widocznej gornej czesci ? Kolnierz tego
    odplywu jest dosc duzy. U mnie kolnierz akurat "osiadl" na posadzce
    (musialem ja troche podkuc) - a ulozylem go na kleju do kafelek -
    wazne, zeby jego gorna krawedz byla te ok 2-3mm nizej niz docelowa,
    gorna warstwa plytek. Jak klej wyschnal pusta przestrzen pod odplywem
    zapianowalem (tylko lepiej polozyc cos ciezkiego na odplywie, zeby go
    piana nie wypchnela:) Przy okazji mam izolowany od podlogi syfon
    odplywu - w "brodziku" mam ogrzewanie podlogowe wiec ryzyko
    wyparowania wody z syfonu ograniczone do minimum :)

    > Czy na zaprawie odpowiednio uksztaltowanej, czy na XPS czy jakos inaczej. I
    > jak go uszczelnic zeby woda nie wplywala pod niego?

    Odplyw powinien miec kolnierz uszczelniajacy! Ja dodatkowo przed
    polozeniem plytek polozylem "folie w plynie" z MAPEI (wiaderko chyba 1
    albo 2l kosztowalo kolo 150-200 pln), a na polaczenie posadzka ->
    sciana wkleilem specjalna elastyczna tasme (tez z MAPEI). Brodzik jest
    szczelny i nie ma szans zeby wilgoc przeszla gdzies nizej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.