  • Data: 2009-03-28 19:28:44
    Temat: Re: Jakie kable położyć
    Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja bardzo proszę aby teoretycy kiedyś coś poprzeciągali przez te peszle
    > tak aby sprawdzić jak to lekko idzie.

    hmmmmm
    ja sie naprzeciagalem kabli roznych rozniastych przez peszle i przez rurki
    PCV :)
    od cieniutkich kabli telefonicznych(tzw krosowek, czyli dwuzylowych kabli
    bez izolacji zew), poprzez zwykle kable telefoniczne, kable UTP/FTP a
    konczac na koncentrykach:)

    i powiem ze niema reguly, moze isc super i przeciagniesz 10 m kabla za
    jednym razem bez problemu, a czasami jeden zakret i nie idzie przepchac sie
    przez niego. wg mnie jak sie polozy peszle z mysla o pozniejszym
    przeciaganiu kabli i zrobi to z glowa(lagodne zakrety, niewielkie oblozenie
    peszla kablami) to jest szansa ze kable sie pozniej wymieni bez specjalnego
    problemu.

    sam u siebie dokladalem kabel UTP do peszla w podlodze ktory mial okolo 8m
    dlugosci i szedl z korytarza do pokoju(jakies 3 zakrety po 90stopni).
    wczesniej byl juz kabel telefoniczny i poszlo bez problemu.
    problem mialem w innym peszlu a ze bylem mocno zdesperowany to rozkulem
    wylewke w tym miejsu i okazalo sie ze peszel byl rozdeptany(pekl) i zalalo
    go wylewka :)

    kiedys przez peszel okolo 2 cm srednicy przeciagalem za jednym razem
    2xUTP+4zylowy kabel telefoniczny + koncentryk do kablowki)...... masakra, na
    3 zakrecie nie chcialo przejsc...... 1 godz walki, poszlo na wode z mydlem i
    w dwie osoby przetargalismy te kable) ale to byl ewidentnie brak myslenia
    przy wykonywaniu tej instalacji.

    pisze caly czas o kablach teleinformatycznych czy koncentrycznych, bo
    przeciaganie kabla 3x2,5(jeszcze na dodatek drut) przez peszle to nie widze
    :)

    obecnie znajomy ciagnal kable w calym domu w peszlach, bruzda, peszel
    przeciaganie kabli elektrycznych. ale kupi poszczegolne zyly w krazkach
    100m(linka nie drut) i takie kable przeciagal a nie cale kable 3 zylowe w
    izolacji zew bo z takimi bylo by cieeeezko/niemozliwie :)

    --
    pzdr
    piotrek