  • Data: 2012-04-05 18:30:09
    Temat: Re: Jakie projekty warto brać razem z budowlanym?
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 5 kwietnia 2012, 18:02:51 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > nie położy co 20cm bo tak zawsze sie kłądzie, że jak zobaczy ze rura od wody
    > idzie na 80cm do domu to klientowi o tym powie i zasugeruje wkopanie jej na
    > te 150 czy 180 cm zanim klient sobei zrobi wylewki, że kanalizację główną
    > zrobi ze 150tki a nie 110 tki że odejścia zrobi prawidłowo a nie pionowo do
    > góry itd... że zrobi próbę wodną instalacji, że doradzi gdzie co i jak
    > zrobić anie będzie robił co pan każe nawet jakby klient kazał robić
    > kompletne bzdety.

    Mam zgola odmienne wrazenie. Tzw Gienki jak robili u mnie to mozna było spokojnie z
    nimi pogadac, skonsultować, robili tak jak ja chciałem itp. A jak weźmiesz firme to
    własciciela widzisz tylko w przelocie, pracownikom każe robic tak aby bylo szybko(bo
    roboczogodziny itp, pracownicy robią na odwal bo z reguły sa na czarno albo umową o
    dzielo i z gówniana stwaką godzinową i loterią czy szef w piątek wypłaci tygodniówke
    czy nie bo "przelewu nie dostał". A jak ustalisz ceną tzw z materiałem to już
    kompletna jazda. Możesz być wtedy pewny że beda najtansze materiały osprzet itp. Bo
    jak zaoszczedzi na materiale to więcej w kieszeni zostaje.

    > Ze wogole co kolwiek doradzi i zasugeruje, że pomoże z układem łązienki i
    > kuchni że bedzie sugerował prawidłowe rozwiązania...

    A tu zgoda ale to już zalezy od człowieka- czasami szef nie potrafi nic doradzić,
    zasugerowac itp a jego pracownik sporo podpowie bo ma z reguły doświadczenie. A
    czasami trafisz na takich co robią dobrze ale trzeba im wszystko palcami pokazywać co
    i jak.

    > to wszytsko dostajesz współpraując z firmą w której jest szef z jakim takim
    > wyształceniem i inteligencją. Bo neitety po robotnikach nie spodziewaj sie
    > wiele. Sami prochu nie wymyślą. Jak nie mają kogoś mądrzejszego nad sobą to
    > zrobią tak zeby było. próby nei zrobią (po po co zawsze jest dobrze).

    Tu trochę racji, ci co robia tak jak piszesz z reguly własnie pracują w firmach na
    umowe o dzielo od poniedzialku do soboty. Ci co maja trochę pomyslunku robia na
    własny rachunek. i takie 2-4 osobowe czesto rodzinne brygady, robiące na czarno nie
    mające nad soba zadnego szefa to z reguly najlepsze ekipy
    > Pomijam takie szczegóły jak ubezpieczenie czy gwarancja.
    Bez óznicy czy Fima czy Gienki- jak uczciwi to porawia jak walki to do niczego nie
    zmusisz.