    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakiego producenta kominków unikać/szukać
    Date: Thu, 22 Sep 2011 00:46:10 -0700 (PDT)

    > Powiem krótko.
    > Bez udziwnień.
    > Bez żadnej elektroniki.
    > Po prostu kup Jotula.

    ale kolega pyta o płaszcz...
    ja mam CTM, użytkuję 3 sezon
    zalety: skromny front bez udziwnień, doprowadzenie powietrza od dołu
    wady: mała szuflada na popiół = częste wybieranie
    generalnie stoi i grzeje :-) więc jest dobrze, elektronika to po
    prostu mały sterownik na ścianie, pokazujący temperaturę wody w
    kominku, gdzie można ustawić otwarcie, zamknięcie przepustnicy,
    włączenie pompy...
    nie wiem co teraz nowego na rynku, może coś nowego wymyślili... ale
    zastanawiałem się też nad Lechmą, ale dwa egzemplarze jakie widziałem
    miały niedokładnie spasowane drzwiczki z korpusem, więc odpuściłem...
    no i Makroterm... ale patent z turbiną nawiewową do mnie nie
    przemówił, trochę niebezpiecznie i podobno głośno...

    pozdrawiam
    s_13