  • 1. Data: 2011-09-21 17:16:06
    Temat: Jakiego producenta kominków unikać/szukać
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Muszę zakupić kominek. Czy jest szansa aby osoby z doświadczeniami mogły
    mi napisać jaki firm *unikać* albo wręcz przeciwnie, jakie firmy są
    *wskazane* i dlaczego?

    Szukam około 20kW, płaszcz, zabezpieczenie przed przegrzaniem
    (wężownica), byc może jakaś elektronika do sterowania.

    Jak na razie lokalni hydraulicy pozwolili sobie zrobic mi totalny mętlik
    w glowie. Jeden twierdzi że wylacznie skandynawskie się nadają, drugi
    zaś że szukać dobrych polskich. Możecie mi jeszcze bardziej namieszać ;)
    ? Google pełne sprzecznych opini...

  • 2. Data: 2011-09-21 20:44:48
    Temat: Re: Jakiego producenta kominków unikać/szukać
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Powiem krótko.
    Bez udziwnień.
    Bez żadnej elektroniki.
    Po prostu kup Jotula.
    Jakiego....takiego jak ci podpasuje. Wszystkie są dobre i służą przez
    pokolenia.
    Mam Jotula od ca.15 lat.
    Bez zarzutu.
    Polecam nie kominek , a piec żeliwny oczywiście. Znacznie większa sprawność.

  • 3. Data: 2011-09-22 06:10:08
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik zapinio napisał:
> [...]
    > Bez zarzutu.
    > Polecam nie kominek , a piec żeliwny oczywiście. Znacznie większa sprawność.

    To samo miałem napisać. Jotule są bezkonkurencyjne, czy wkłady czy kozy.
    Ale chyba nie mają żadnych bajerów - bo mają po prostu grzać :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 4. Data: 2011-09-22 07:46:10
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Powiem krótko.
    > Bez udziwnień.
    > Bez żadnej elektroniki.
    > Po prostu kup Jotula.

    ale kolega pyta o płaszcz...
    ja mam CTM, użytkuję 3 sezon
    zalety: skromny front bez udziwnień, doprowadzenie powietrza od dołu
    wady: mała szuflada na popiół = częste wybieranie
    generalnie stoi i grzeje :-) więc jest dobrze, elektronika to po
    prostu mały sterownik na ścianie, pokazujący temperaturę wody w
    kominku, gdzie można ustawić otwarcie, zamknięcie przepustnicy,
    włączenie pompy...
    nie wiem co teraz nowego na rynku, może coś nowego wymyślili... ale
    zastanawiałem się też nad Lechmą, ale dwa egzemplarze jakie widziałem
    miały niedokładnie spasowane drzwiczki z korpusem, więc odpuściłem...
    no i Makroterm... ale patent z turbiną nawiewową do mnie nie
    przemówił, trochę niebezpiecznie i podobno głośno...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2011-09-22 16:03:23
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    news:16339030-d492-406d-8d1e-ja mam >CTM, użytkuję 3 sezon

    Potwierdzam, CTM użytkuje 2 sezon, bardzo przyzwoity kominek. A system Aria
    to duża wygoda.

  • 6. Data: 2011-09-22 19:43:31
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl>

> [...]
    > szukać dobrych polskich. Możecie mi jeszcze bardziej namieszać ;) ? Google

    Unikać kominków z płaszczem wodnym jak ognia.

  • 7. Data: 2011-09-22 19:46:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 22 Wrz, 21:43, "janko walski" <j...@o...com.pl> wrote:

    > Unikać kominków z płaszczem wodnym jak ognia.

    Ale on wlasnie ogien chce, w kominku. Wiec plaszcz rozumiem tez spoko
    moze miec :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2011-09-23 06:22:18
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-22 21:43, janko walski pisze:
    > Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Unikać kominków z płaszczem wodnym jak ognia.

    Tak, tak, popieram kolega zaraz przytoczy przykłady jak to kominki z
    płaszczem rdzewieją, wybuchają, brudzą w salonie,...

    A masz kolego kominek jakikolwiek - czy może nie masz bo to "syf", a
    mimo to piszesz porady

    Mam CTM 2 sezony - jest spoko.

    Ariusz

  • 9. Data: 2011-09-23 07:01:10
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Unikać kominków z płaszczem wodnym jak ognia.

    ja wiem, że masz "oryginalne" podejście do elektryki... i nie
    potrafisz prawidłowo zrobić sterowania tego kominka...
    ale nie przenoś swoich osobistych fobii na forum publiczne...

    pozdrawiam
    s_13

  • 10. Data: 2011-09-23 10:10:42
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Ponownie (jako bardzo doświadczony elektronik i automatyk) zaapeluję żeby
    przestać ulegać modzie na "elektroniczną maszynę do gaszenia swiecy".
    Jotul i ....tyle.
    Żadnych udziwnień, sterowań, automatyki, płaszczy, cudów/wianków.
    Jak ktoś bardzo lubi sobie wydawać pieniądze na rzeczy,które są całkowicie
    zbędne i których nie będzie używał to niech sobie koniecznie sprawi dom
    bardzo inteligentny.
    Jest to jak najbardziej zgodne z interesem firm instalacyjnych choć z
    i9nteresem inwestora to już niekoniecznie.
    Wpuszczanie ludzi w kanał powinno być karane strzałem w pysk.