  • Data: 2011-10-05 07:23:07
    Temat: Re: Jakiego producenta kominków unikać/szukać
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Paź, 22:57, "Kris" <k...@W...PL> wrote:
> [...]
    17g2000yqn.googlegroups.com...

    > Z poradnika Moellera;
    > "w warunkach domowych stosuje się wyłączniki których
    > znamionowy prąd różnicowy jest mniejszy bądź równy 30 mA"
    to co zacytowałeś, dotyczy warunku zabezpieczenia
    przeciwporażeniowego, a ja mówię o zabezpieczeniu przeciwpożarowym...

    z poradnika moellera:
    "9. Projekt instalacji elektrycznej
    9.1 Przedmiot opracowania
    Przedmiotem opracowania jest przykładowy projekt instalacji
    elektrycznej w budynku jednorodzinnym
    parterowym, w zakresie zastosowania aparatów i urządzeń firmy
    Moeller."

    z poradnika moellera:
    "9.4.8 Zabezpieczenie przeciwpożarowe instalacji
    Do zabezpieczenia przeciwpożarowego instalacji budynku przyjęto
    wyłącznik ochronny różnicowoprądowy
    selektywny o znamionowym prądzie różnicowoprądowym 300 mA typu PFIM-
    100/4/03-S/A produkcji Moeller"

    teraz popatrz na schemat ze str.66
    tam masz różnicówkę zwłoczną 300mA (przeciwpożarową), mimo, iż każdy
    obwód jest dalej zabezpieczony różnicówkami 30mA
    (przeciwporażeniowymi), a dodatkowo masz różnicówkę trójfazową
    zabezpieczającą jednofazowe obwody gniazd i różnicówkę trójfazową
    zabezpieczającą jednofazowe obwody oświetlenia, a to podobno baaardzo
    niebezpieczne... :-)
    jeśli się z tym nie zgadzasz, to tak jak mówię napisz do moellera, że
    ten ich poradnik jest do dupy...

    > Mógłbyś darować sobie takie teksty

    takie teksty mam zarezerwowane dla buraków, którzy wyzywają mnie od
    palantów...

    pozdrawiam
    s_13