  • Data: 2014-07-07 10:31:19
    Temat: Re: Jeszcze bardziej oszczędne ledówki.
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-06 20:18, k...@g...com pisze:
    > Zanabyłem drogą kupna , podpierdolić się nie dało, ledówkę znanej w całej galaktyce
    firmy Omega. Była w wyprzedaży 3W ok 5 złotych. Białe plastikowe pół bańki, świeci
    zdecydowanie do przodu a nie dookoła. Znaczy się połową bańki świeci. Wkręciłem w
    łazience. Świeci. Światło trochę za ciepłe. I nagle mnie olśniło. Taka matowa
    plastikowa obudowa musi osłabiać światło. Rozebrałem i wkręciłem bez tej matowej
    bańki. Światło bardzo przyjemne dla moich oczu. Porównywałem ze zwykłymi żarówkami.
    Jest dużo widniej niż przy żarówce 40W i trochę ciemniej niż przy 60W. I bez
    porównania widniej niż jak miała bańkę. Jutro jadę zanabyć w wiadomym celu jeszcze z
    5 takich wynalazków.

    A sprawdź (metodami bezpiecznymi, choćby próbówką) czy przypadkiem , po
    pozbyciu się "bańki" nie masz tam na wierzchu elementów pod napięciem
    sieci. Tanie ledówki często mają zasilacz w postaci "kondensator
    szeregowy + gretz" przez co masz na np dotykalnych od wierzchu stykach
    na module led wysokie napięcie. A nawet jak nie - to sama izolacja
    struktury w ledzie (między strukturą/nóżkami a wierzchem plastiku) -
    może nie wytrzymać 310v DC jak palcem dotkniesz ;>

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173