    From: "mcs" <...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <50eda751$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <50eec4ce$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <50efc39b$0$1309$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    Subject: Re: Jeszcze o śmieciach
    Date: Fri, 11 Jan 2013 12:01:19 +0100

    news:96295c9f-8832-431d-ada4-0859e541a318@googlegrou
    ps.com...
    W dniu piątek, 11 stycznia 2013 08:47:39 UTC+1 użytkownik mcs napisał:

    > Właśnie o tej dowolnej ilości nigdzie nie mogę doczytać. Możesz podesłać
    > źródło?

    Nie mam. Ale to jest logiczne - gdyby ilosc byla limitowana to cala ustawa i
    wymyslony system trafilby do kosza (bo ceny bylyby zroznicowane wedlug
    ilosci generowanych smieci - a wtedy to by kazdy "palacy" czy "wyrzucajacy w
    las" okreslil ilosc generowanych przez siebie smieci na poziomie minimalnym
    i reszte by puszczal z dymem - mialby oszczednosc). Tego typu sytuacje maja
    zostac wyeliminowane wiec zakladam ze limitu nie ma (gdyby byl to rowniez
    gminy by podawaly ceny w zaleznosci od ilosci smieci, u mnie podali po
    prostu cene za osobe bez wzgledu na ilosc smieci).

    Dotarłem do zapisu w mojej gminie. Faktycznie, nie mam mowy o ilosci, ale
    jest klauzula o częstotliwości odbierania - 1 raz na 2 tygodnie i nakaz
    skladowania śmieci tylko w pojemnikach. Jeżeli faktycznie nie będą odbierać
    np. workowanych odpadów to pewnie i tak wylądują one w lesie.

    > Odpisujesz na moj list, to się odezwę. Nie wywoże śmieci do lasu, a moim
    > zdaniem nowa ustawa nic nie wnosi.
    > Otwiera jedynie furtkę dla lepszego drenażu mojej kieszeni likwidując
    > konkurencję.
    >
    > Skąd wiesz, że za rok za smieci niesortowane zapłacisz 82 PLN? Bo tak.

    Nie wiem. Jak tak bedzie to bedzie mozna zaczac narzekac. Poki co mam taniej
    wiec nie narzekam ;)

    > Inna sprawa to pojemniki - bedę musiał sam kupić i opracować system jego
    > nadzoru, żeby ktoś mi go nie zakosił.

    Ja tez sam musialem kupic. 100 pln w markecie za pojemnik 240l.

    Ciekawe co zrobisz, gdy panu operatorowi wyleci z rąk i się roztrzaska.
    Będziesz kupował następne bez zająknięcia?

    > Nie wspomnę już o obowiązku utrzymania go w czystości. Gdzie mam go myć?

    2 lata swojego nie mylem i jest czysty - kupuj mocne worki i zawiazuj
    szczelnie to tez tak bedziesz mial :) Butelki i inne rzeczy z ktorych cos
    moze wyciekac sa w workach sortowanych.

    No akurat. Odpady sortowane muszą być czyste. Bo jak nie, to drożej.

    > Gmina wprowadziła zakaz mycia aut na podwórku, a każe myć śmietnik?
    > Widzisz logikę w takich działaniach?

    Nie widze logiki w sztucznie wymyslonych argumentach "przeciw".

    Jakie sztuczne? To, że zmusza się mnie do zmiany rewelacyjnego dla mnie
    systemu, gdzie interesował mnie tylkp transport worka śmieci z kubła pod
    zlewem do pojemnika, wystawienia worków z sortowanymi odpadami i terminowa
    wpłata na konto należności; do zakupu pojemnika, pilnowania go, dbania o
    jego czystość, szukania i zakupu worków do sortowania (lub zakupu kolejnych
    trzech pojemników) nazywasz wymyślaniem argumentów?

    No dlaczego panstwo mialoby Ci sponsorowac smietnik? Twoj dom, Twoje smieci,
    Twoj smietnik. Ja sie do niego nie chce dorzucac :)

    Do tej pory mi nie sponsorowało. Jeżeli mój dom, śmieci i śmietnik do
    dlaczego odbiorca nie może być wybrany przeze mnie?

    Nie widzisz tego, że ta ustawa wprowadza nieograniczony żadnymi limitami
    podatek? Za rok bez kozery powiedzą pińcet od łba i co zrobisz?

    pozdrawiam
    mcs