    From: Budyń <b...@r...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jezioro
    Date: Thu, 3 Jul 2014 08:45:55 +0200
    <lort1f$340$1@node1.news.atman.pl> <los5ih$8d4$1@node2.news.atman.pl>
    <losbtc$vfu$1@speranza.aioe.org> <losjpk$c46$2@dont-email.me>
    <losklq$nks$1@node2.news.atman.pl> <lotljt$u2s$1@speranza.aioe.org>
    <f...@g...com>
    <lougtp$2b0$1@usenet.news.interia.pl>
    <2...@g...com>
    <lp090d$5fo$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <lp1oqo$2fv$1@speranza.aioe.org>
    <9...@g...com>

    news:9fcb870a-6ffa-4878-9564-ea62b31465fa@googlegrou
    ps.com...
    > No to co w tym pismie by�o? A w drugi przypadek ze go chcieli na bruk
    > wyrzucic to juz zupe�nie nie wierze.

    >Pół kartki pisma w stylu: "Z dniem ...... obowiążki proboszcza parafi w
    >...... obejmuje Jan Kowalski". i dopisek o konieczności zwolnienia w ciągu
    >7 dni >plebani. Miejsce w jakims ośrodku pewnie by mu znależli ale warunki
    >tam podobno jak podłym przytulisku.
    >Co potrwierdził tez inny ksiąz równiez m ój znajomy. Odkładał na
    >mieszkanie, niedawno kupił. Biskup im oficjalnie powiedział ze na emeryturę
    >jakies lokum >dobrzeżeby mieli bo dach nad głową im kościół zapewni jakby
> [...]

    nie widze problemu - a raczej widze w tym twoim ksiedzu. Jesli parafia, czy
    ogolnie kosciol lokalny biedny to warunki sa gorsze. A jak slysze ze on na
    mieszkanie sobie odlozyl (na fure pewnie też), to czemu sie dziwi ze kosciół
    biedny. Sam na to osobiscie zapracowal. Razem z kolegami o takim podejsciu.
    I jeszcze protestuje? On jesli poszedł drogą kapłanstwa to nie po to by być
    bogaty - a jesli poszed po to - to juz calkiem mi go nie zal.

    >To że bronisz wiary to rozumię, to że napisałeś że dałbys się zabic dla
    >Jezusa mogę zrozumieć aczkolwiek takich ludzi juz się troche obawiam.

    No wez mnie to objasnij - czego Ty sie obawiasz ze Ja jestem w stanie
    zginąć? Bo nie rozumiem.

    > Ale to że bronisz kleru to nie bardzo rozumiem. Widocznie masz słabe
    > pojęcia jak to wyglada od środka albo widzisz co chcesz widzieć.
    >Jak będziesz miał okazje porozmawiaj na lużno z jednym czy drugim księdzem
    >to jakis obraz jak ta instytucja od środka wyglada uzyskasz.

    jak widzisz - ja nie bronie kleru :) I wiem jak to wyglada od srodka. O
    wadach tez. Tyle ze zawsze sa to wady ludzi a nie systemu.

    >Pisząć ateista troche uprościłem- przyjmijmy że chodzi o
    >"niepraktykujących"

    A to różnica, ateisci i wierzący sa tak samo zaangazowaniu w obrone swego
    swiatopogladu (popatrz co wypisuje andrzejek). Natomiast "niepraktykujacy"
    to pewnie szerokie spektrum.

    >A to widocznie słabio znasz swoją lokalną społeczność. a całą młodość w
    >średniej wielkości wiochach/parafiach pomieszkiwałem, i teraz mieszka tam
    >ktoś z >rodziny i wiem jak było i jak jest. Oczywiście pokoleniowo to się
    >zminia młodzi juz ni są tak podatni na manipulację ale to proces powolny.

    manipulację? A moze wlasciwym slowem jest "formacja". A moze manipulacją
    jest równiez "wychowanie"?

    >Pewnie napiszesz że nie słyszałeś o takich przypadkach(a ja słyszałem) że
    >ksiaz z ambony wyczytuje kto nie dał na remont kościoła, albo podczas
    >kolędy >przyjmuje deklaracje z wysokoscią comiesięcznych wpłat na "parafię"

    słyszałem w tv. Żeby była jasna sprawa - obowiązkiem wspólnoty kosciola, do
    której nalezymy dobrowolnie, jest utrzymywac kościół. Czyli kasa musi
    plynac. Jak sobie to ksiadz zorganizuje to jego sprawa, aczkolwiek publiczne
    wyczytywanie to chyba najglupsza metoda :)

    >Młodzi o ok- pukna się w głowe ale jest ciągle jeszcze starsze opokolenie
    >dla których to inaczej wyglada.

    Starsze i tak chodzi, mlodzi maja w d.. :)

    >Wiesz jakie burzliwe rozmowy z mamą, babcią i innymi członkami rodziny
    >musieliśmy z żona toczyć jak powiedzieliśmy że córka przestaje na religie
    >chodzić bo to co robi/wymaga katechetka jest dla nas niedopuszczlne.

    Eeee, a skad twoja corka na katechezie? To ty jestes katolik, ateista czy
    ten co ma w d... ? Oczywiscie odpowiedz dobrowolna, tylko pozwoli jakos tą
    twoja córkę umiejscowic w zyciu.

    b.