    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 4 Jul 2014 16:36:38 -0700 (PDT)
    <lort1f$340$1@node1.news.atman.pl> <los5ih$8d4$1@node2.news.atman.pl>
    <losbtc$vfu$1@speranza.aioe.org> <losjpk$c46$2@dont-email.me>
    <losklq$nks$1@node2.news.atman.pl> <lotljt$u2s$1@speranza.aioe.org>
    <f...@g...com>
    <lougtp$2b0$1@usenet.news.interia.pl> <lp1q0a$v40$1@node2.news.atman.pl>
    <lp1qjn$6ut$1@usenet.news.interia.pl>
    <53b56050$0$2370$65785112@news.neostrada.pl>
    <lp3pnv$ht0$1@usenet.news.interia.pl>
    <53b571e1$0$2372$65785112@news.neostrada.pl>
    <lp3soi$o8p$1@usenet.news.interia.pl>
    <53b58b25$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
    <lp5tc1$585$1@usenet.news.interia.pl>
    <53b6ca5a$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
    <lp773o$1hb$1@usenet.news.interia.pl>
    <53b72e38$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Jezioro
    From: k...@g...com

    W dniu sobota, 5 lipca 2014 00:43:59 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > W dniu 2014-07-04 23:42, Maniek4 pisze
    >
    > :

    > No właśnie, historii. Gdzie więc jest realizacja konstytucyjnego prawa
    >
    > do równości traktowania wierzących i niewierzących?
    >
    > Jeżeli KK ma takie czy inne przywileje to zgodnie z konstytucją RP takie
    >
    > same przywileje należą się wyznawcom innych wiar i niewierzącym.
    >
    > Skoro państwo dotuje KK i finansuje lekcje religii to jednakowo powinno
    >
    > dotować wyznawców innych wiar i niewierzących, także i gejów.
    >
    > Aż sam się przeraziłem tego co napisałem, jak sobie pomyślałem o

> [...]

    Jest w całej sprawie drobny szczegół. W Polsce katolicy zrzeszeni w kościele z
    siedzibą w Watykanie są najliczniejszą grupą. W związku z tym mają prawo do
    największych dotacji na cele wyznaniowe. Chciałbym żebyś zauważył że jestem ateistą.
    Oczywiście przekręty powinny być ścigane przez prokuraturę. Jeśli katolicy chcą żeby
    państwo płaciło za lekcje religii to państwo ma płakać i płacić. Tak samo z jakimiś
    pielgrzymkami czy procesjami. Płacą i wymagają. Wiele budynków należących do kościoła
    to zabytki, niektóre są klasy zerowej. Są te budynki jakimś dziedzictwem narodowym. W
    Polsce nie ma za dużo zabytków i o te co są państwo musi dbać nawet jak mieszkają
    albo użytkują je nawiedzeni ludzie. Przyjdą takie czasy że religie zostaną
    administracyjnie zdelegalizowane i cały majątek kościoła stanie się państwowy. Nie
    ważne że to będzie za sto albo więcej lat. Sami kościelni nie udźwigną ciężaru
    utrzymania zabytków. Państwo musi w tym aktywnie uczestniczyć żeby za 150 lat było
    gdzie wycieczki oprowadzać. Jak ubędzie wiernych to kościoła nie będzie stać na
    utrzymanie tego co ma i w sposób naturalny państwo będzie wchodziło na hipoteki i
    przejmie. Tak się już dzieje w krajach zachodniej Europy. W Holandii byłem w knajpie
    zrobionej w kościele. Uczucie niesamowite.