    From: Quetz <q...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: KOMPOSTOWNIK
    Date: Thu, 17 May 2012 04:21:00 -0700 (PDT)

    Z Własnych doświadczeń:
    - Koszonych 15-20 arów. w miarę często, Przy jednym koszeniu około
    500l trawy (ponad połowa 800l kompostownika).
    W zeszłym roku całość na tyle szybko "siadała", że nie zabrakło mi
    miejsca w kompostowniku ani razu, wszystkie koszenia od wiosny do
    jesieni "się zmieściły".

    - Co do suszenia - w żadnym razie nie rób siana, czasem nawet trzeba
    zwilżać wodą, grunt, żeby całość "oddychała" - nie może być tylko zbyt
    ubite.

    - Co do posypywania - razem z kompostownikiem kupiłem woreczek z
    kulturą bakterii czy czegoś tam przyspieszającego kompostowanie, nie
    potwierdzam ani nie zaprzeczam, że to coś daje, ale kosztowało ok
    4-5zł na cały sezon chyba.

    - Wbrew opisom nie udało mi się uzyskać kompostu w przeciągu 2-3
    miesięcy, całość czekała do późnej jesieni.

    - Jeśli chodzi o zapachy - przy odpowiednim używaniu nie stwierdza
    się. Zapach i owszem był, gdy późną jesienią - gdy zapełniony
    kompostownik opróżniałem, ale tragedii nie było. Całość powędrowała
    pod drzewa owocowe, po których tej wiosny widać było, że bardzo to
    sobie chwalą.

    - Co do psich kup/żyjątek - nie mam pojęcia, nie przerabiałem problemu
    - ale przy poprawnym kompostowaniu wytwarza się temperatura, która
    może praktycznie poparzyć, więc może i takim żyjątkom to da radę? Ale
    tu się nie wypowiadam.

    Pozdrawiam
    Quetz