  • Data: 2009-05-06 19:39:20
    Temat: Re: Kanalizacja - dodatkowe podłączenie piwnicy
    Od: Tomek C <a...@...sigu.> szukaj wiadomości tego autora

    "Mariusz", dnia 05-05-2009 o godzinie 23:17:56 w wiadomości
    <news:gtqai0$lg0$1@atlantis.news.neostrada.pl> napisał/a:

    > Dzisiaj sąsiad przy okazji rozmowy o kanalizie i zawiązaniu "spółki" celem
    > zmuszenia kanalizatorów do wszczęcia prac powiedział, że niedaleko naszej
    > działki jest stacja przepompowująca ścieki "wyżej", coś mówił o jakiś 5-6 m
    > głębokości i stwierdził na wieść o naszej piwnicy, że może byc problem jak
    > braknie prądu i wtedy ta pompa nie będzie chodzić, a ścieki jak się
    > nazbierają to nie będą miały gdzie lecieć....

    Jeśli niedaleko faktycznie przepompownia i takiej głębokości to wynika z
    tego, że kolektor główny ścieków idzie na głębokości ok. 4 metrów.
    Przyłącz jaki będzie szedł do Ciebie od studzienki na kolektorze będzie
    zapewne na głębokości 1.5-2m (w zależności od spadku terenu). Policz
    więc sobie jakie musiałoby być spiętrzenie ścieków.
    Przepompownie są z reguły przygotowane takie rzeczy jak brak zasilania
    lub awaria pomp. Mają np. tzw. "pływaki awaryjne", które załączają się
    gdy poziom ścieków osiągnie niebezpieczny stan. Wtedy taka przepompownia
    przeważnie "wyje" i błyska kogutem oraz wysyła odpowiedni sygnał drogą
    radiową lub przez sieć GSM do "centrali". Jeżeli natomiast zabraknie
    prądu to w szafce sterowniczej przełącza się jedną wajchę i podpina
    agregat prądotwórczy. Dodatkowo przy dużych przepompowniach buduje się
    dodatkowe zbiorniki mogące w sytuacjach awaryjnych lub na czas prac
    konserwacyjnych przyjąć odpowiednią ilość ścieków.

    Co do samej przepompowni to bardziej martwiłbym się smrodem jaki czasem
    może z niej "dawać" niż tym, że może zalać mi piwnicę.

    --
    Tomek C. tomciu|at|post.pl GG: 356802
    "Nawet jeżeli jesteś idiotą staraj się nie być głupi"