  • Data: 2011-06-26 17:57:37
    Temat: Re: Kanalizacja z wyborem drogi
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Masz jakieś źródło? Pytam, bo widziałem osobiście zbiornik z wodą z wbudowaną
    > lampa UV. Skuteczność znakomita, pojemnośc miało toto około 2m3. Samoróbka.
    > Odprowadzane szare ścieki. Nic nie rośnie, nic nie śmierdzi. Po wyłączeniu
    > lampy po paru dniach zapach lekkiego szamba... Lampa (rtęciowa bez luminoforu)
    > świeci raz dziennie przez 30 minut.

    Mam taką lampę w akwarium. Działa bardzo dobrze, ale spójrz jak one są
    zbudowane. Podłużna świetlówka siedzi wewnątrz cylindra, przez który przepływa
    woda (wymuszone pompą). Tak samo realizuje się to w oczkach wodnych, fontannach
    itp.
    Gdzieś czytałem, że "zasięg" świetlówek UVC to właśnie te kilka cm. Nie wiem czy
    się załamuje, czy może rozprasza odbite od fruwających cząstek... Ale na
    chłopski rozum - w brudnej wodzie daleko nie zaświeci... A na pewno nie
    rozświetli całego szamba. Gdybyś zapewnił cyrkulację i omywanie tej świetlówki
    wodą - to co innego.
    No ale w odstojnikach to właśnie bakterie "przerabiają" syf na co raz to
    bardziej neutralne dla człowieka substancje. Nie rozumiem zatem po co ta
    świetlówka...

    --
    Bartek