    From: jac <d...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kiedy rozkładać instalacje odkurzacza centralnego?
    Date: Thu, 29 Apr 2010 15:51:41 +0200

    W dniu 2010-04-28 10:16, Bartek pisze:
    > Witam
    > Kiedy najlepiej rozkładać instalacje odkurzacza centralnego?
    > Pytam, bo myślałem że rozłożę na chudziaku w trakcie robienia instalacji
    > elektrycznej i wodnej, ale czy jak przyjdą tynkarze to nie uszkodzą
    > tego, nie połamią?
    >
    > Czy instalacje odkurzacza układacie bezpośrednio na chudziaku, czy na
    > jakieś izolacji czy może na styropianie?
    > No i jak styropian ma iść na chudziaka 10 cm a rury mają 52, to
    > wycinacie otwory pod te rury i uzupełniacie potem to pianką czy inaczej?
    > Pozdrawiam
> [...]
    Witam

    Ja mam ułożone bezpośrednio na chudziaku, tudzież stropiem nad parterem,
    usztywnione wszystko pianką.
    Panowie robiący instalację zapewniali, że te rurki są dosyć wytrzymałe i
    raczej nie powinny się uszkodzić przy tynkach czy innych pracach.

    Na wszelki wypadek ułożyłem w miejscach najczęściej uczęszczanych po
    dwie łaty drewniane po obu stronach rurki żeby nie stawać bezpośrednio
    na rurce.
    Teraz czekam na tynkarzy, innych instalatorów narazie udało im się
    przetrzymać bez uszkodzeń.

    Pozdrawiam
    Jac