    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Klawiszowanie stropu
    Date: Sat, 13 Jun 2009 23:01:46 -0700 (PDT)

    On 12 Cze, 17:05, "kiki" <j...@g...ky> wrote:
    > "Tornad" <t...@o...net> wrote in message

    > A czemu nie podciąg?

    Bo bardziej wystaje i nie uda się go prawidłowo zrobić. Beton
    (szczególnie rzadki jak proponujesz) kurczy się po związaniu i
    wyschnięciu. Nie będzie więc prawidłową podporą stropu która
    unieruchomiła by go dostatecznie. Wibrowanie betonu (upłynnionego w
    dodatku) przez otwór w stropie też problematyczne. Pomysł Tornada jest
    o niebo lepszy. Może nawet najlepszy z proponowanych. Ja pewnie dla
    polepszenia efektu posmarowałbym te płaskowniki żywicą epoksydową albo
    jakimś innym klejem przed przykręceniem. Ideałem było by skręcenie ich
    śrubami ale mam obawy że może się to nie udać. Przy grubym stropie
    trudno precyzyjnie nawiercić dziury w linii. Jakby nie wyszło to
    wybrałbym te co w linii a resztę dziur użyłbym do kołków.

    Można by też zamiast płaskownika użyć teownika i jego grzbiet wkleić
    w naciętą bruzdę w betonie w miejscu "żeber rozdzielczych" i
    oczywiście skręcić śrubami (jak się uda). Ale IMO nie ma co aż tak
    wydziwiać bo mimo wszystko ten strop pewnie ma wystarczającą nośność
    (na szczęście nie wszystko było robione na budowie) tylko za małą
    sztywność. Dlatego cokolwiek by się nie robiło to siatka IMHO
    niezbędna (wyłapie ewentualne pękające pustaki).
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.