  • Data: 2010-08-08 21:08:44
    Temat: Re: Klimatyzator Toshiba do małego - jaki?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdura.
    >
    > Klimatyzacja - urządzenie i/lub instalacja służąca do obniżenia i
    > niekiedy także podwyższenia temperatury powietrza we wnętrzu oraz
    > pośrednio kontroli wilgotności.
    > Klimatyzator - samo urządzenie. Są między innymi klimatyzatory
    > kompaktowe z rurą wywiewną i typu split dwuczłonowe.
    > Klimator - potworek słowny używany dla nazwania urządzenia udającego
    > klimatyzator, które działa przez odparowanie wody w warunkach niskiej
    > wilgotności i obniżenie temperatury kosztem podwyższenia wilgotności.

> [...]

    A jakieś źródła podasz, czy niezupełnie?
    Bo ja jedno podam: http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3922956
    I prawie pasuje do twojego ale jak to w reklamie - prawie robi różnicę.
    Masz lepsze źródło?

    A ogólnie, to w/g mnie tworzy się właśnie taki podział - klimatyzacja,
    to dwuczłonowe urządzenie, natomiast klimatyzator - jednoczęściowe, z
    rurą, bądź z nawilżaczem.